29 augustus 2021 om 00:00
iBOOD

Regatta Calderdale III Waterproof Jacket

Regatta Waterproof Jacket

Een regenjas helpt je om niet nat te worden van de regen. In plaats daarvan word je nat van het zweet. De oplossing? Deze ademende, waterproof jas van Regatta.

Specificaties

Merk: Regatta
Type: Calderdale III Waterproof Jacket | RMW305
Voor: Heren

• Ademend en comfortabel
  • Beschermt tegen regen en wind
  • Licht en compact op te rollen

Kenmerken

• Waterdicht en ademend Isotex 5000 gecoat polyesterweefsel
  • Ademend vermogen van 5.000 m²/ 24 uur
  • Duurzame waterafstotende afwerking
  • Getapete naden
  • Zachte voering van polyester en mesh
  • Verborgen, verstelbare capuchon
  • Vier zakken met rits
  • Binnenzak
  • Verstelbare manchetten
  • Verstelbare zoom met trekkoord

(i) Check de maattabel voor de juiste maatkeuze.

29 augustus 2021 om 00:37
dijkstram Gebruiker

Normaal heb ik maat M. Maar als ik volgens de maattabel de grootste omtrek op mijn ‘romp’ onder mijn oksels meet dan kom ik op zo’n 91 cm. Dit is maat XS :-O Kan het zijn dat ik toch maat M moet hebben omdat je soms ook nog een t-shirt, trui en een jas onder je regenjas aanhebt?

Beantwoorden

29 augustus 2021 om 00:39
dijkstram Gebruiker

Twee, lage prio: Wat is een ademend vermogen van 5000 m2 / 24 uur? Dus oppervlak per tijdseenheid.

Beantwoorden

29 augustus 2021 om 00:39
dijkstram Gebruiker

Dus oppervlak per tijdseenheid. Ik ken die eenheid niet. Als er 5000 m^3 / 24 uur zou staan dan kan ik me er wat bij voorstellen: er zou dan 5 miljoen liter water per 24 uur, is ca. 58 liter per seconde doorheen kunnen ‘ademen’ (lees: stromen). Maar dat lijkt me niet realistisch. Iemand een idee? Aha, even google’n helpt. Het moet gram per vierkante meter per 24 uur zijn, vermoed ik. Op https://sports-fashion-nl-nl.forum.ibood.com/products/506995-210829/regatta-waterproof-jacket/ lees ik:

De waterdampdoorlatendheid wordt met de zogenaamde ‘Moisture Vapor Transmission Rate’ (kortweg: MVTR) in g/m²/24 h aangegeven. Deze waarde geeft aan hoeveel waterdamp (in gram per 24 uur) er door een vierkante meter stof verdampt.

Beantwoorden

29 augustus 2021 om 01:08
bitmap Gebruiker

Het lijkt alsof 5000 g/m2/24h maar beperkt ademend is en dat je voor sportieve doeleinden 10.000 of eigenlijk zelfs 15.000 moet hebben. https://besthiking.net/hydrostatic-head-breathability-mvtr/. @moderator/product expert: is dat een juiste interpretatie?

Beantwoorden

29 augustus 2021 om 10:38
wht96 Gebruiker

Er word gezegd dat de jas waterdicht is en vervolgens een paar regels verder is de jas waterafstotend?

Is het dan dat de jas beperkt waterdicht is en bij voldoende regen de jas gaat door lekken?

Beantwoorden

29 augustus 2021 om 18:47
Moderator Paul Moderator

Met een waarde van 5000 is de jas inderdaad beperkt waterdicht en blijf je niet volledig droog als je ermee onder de douche gaat staan.

Beantwoorden

29 augustus 2021 om 13:08
Sarabundi Gebruiker

Zondag rustdag, geen antwoorden vandaag!

Beantwoorden

29 augustus 2021 om 18:48
Moderator Paul Moderator

Ook moderators hebben een privé leven. Niet veel, maar toch. ;-)
Sorry voor het wachten op een antwoord.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.