30 augustus 2021 om 00:01
iBOOD

VirtuFit CTR 3.0i Crosstrainer

Product expert aanwezig

VirtuFit CTR 3.0i Crosstrainer

''De crosstrainer weer bezet? Naja ik ga wel naar huis.'' Dit probleem is vanaf nu verleden tijd. 

Specificaties

Merk: VirtuFit
Type: CTR 3.0i crosstrainer
Garantie 2 jaar via iBOOD 3 jaar via VirtuFit

• Hartslaggestuurd trainen
  • 32 Weerstandsniveaus
  • Realistische live-ervaring met 2 apps

Algemeen

• Afmetingen (LxBxH): 152 x 71 x 157 cm
  • Belastbaar gewicht: 150 kg
  • Garantie thuisgebruik: 3 jaar
  • Positie vliegwiel: Achter
  • Gebruik: Thuis
  • Roterende massa: 26 kg
  • Weerstandssysteem: Magneet
  • Recovery test:  Ja
  • Gewicht fitness toestel: 57,5 kg
  • Stroomvoorziening: Netstroom
  • Verstelbare voetsteunen: Ja
  • Anti-slip pedalen: Ja
  • Materialen: Metaal, kunststof

Display

• Aantal programma’s: 18
  • Aantal user programma’s: 1
  • Aantal weerstandsniveaus: 32
  • Aantal wattage programma’s: 1
  • Aantal Heart Rate Controlled programma’s: 1
  • Type lagers: Kogellagers
  • Type display: Blue Back Light LCD
  • Verlicht display: Ja
  • Kleuren display: Ja
  • Monitor weergave: Tijd, afstand, snelheid, calorieën, hartslag, wattage & RPM

Ergonomisch

• Borstband mogelijkheid: Ja, bluetooth
  • Ergometer: Ja
  • Waterpas afstelbaar: Ja
  • Hartslag meting: Ja, handsensoren en borstband
  • Opklapbaar: Nee
  • Paslengte: 43,5 cm
  • Verstelbare pedalen: Ja, 3 standen
  • Verstelbare handvaten: Ja
  • Transportwieltjes: Ja
  • Bidonhouder: Ja

Apps

• Kinomap (Voor gebruik van Kinomap is voor Android toestellen minimaal versie 5.0 vereist. Voor iOS wordt minimaal versie 9.0 vereist. Kinomap is de eerste 7 dagen gratis te gebruiken, daarna kun je een betaald abonnement afsluiten.)
  • iConsole+ (Voor gebruik van iConsole+ is voor Android toestellen minimaal versie 5.0 vereist. Voor iOS wordt minimaal versie 10.0 vereist)

Extra's

• Apps:
  • Kinomap
  • iConsole+ (Voor beide apps zijn voor Android toestellen minimaal versie 5.0 vereist. Voor iOS wordt minimaal versie 10.0 vereist.)
  • Tablethouder: Ja
  • Compatible met smartphone: Ja
  • Connectivity: Bluetooth
  • Handleiding: NL & ENG
  • Gemiddelde montagetijd: 45 mi

Product expert aanwezig

Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar Gedurende de werkdag op het forum om je vragen te beantwoorden.

De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @VirtuFit Expert

Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.

Niet vergeten — tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.

30 augustus 2021 om 14:09
_wimvde_ Gebruiker

Hallo,

In de specificaties tref ik dit aan

Afmetingen (LxBxH): 152 x 71 x 157 cm

Maar bestaat er zoiets als een geadviseerde minimum grondoppervlak om het toestel actief te gebruiken?

Als ik hem ergens in hoek duw, 2m x 1m … kan ik het toestel dan comfortabel gebruiken bots ik dan tijdens het sporten tegen de muur ofzo?

Bedankt, Wim.

Beantwoorden

30 augustus 2021 om 15:00
Official Product Expert VirtuFit Expert Official Product Expert

Beste Wimvde,

Bedankt voor de vraag!

Wij hanteren +20 cm extra beweegruimte. Met de 2mx1m zou er in principe voldoende ruimte moeten zijn.

Succes met de keuze!

Met sportieve groet,

De Virtufit Expert

Beantwoorden

30 augustus 2021 om 14:43
divanci Gebruiker

Is deze makkelijk te verplaatsen ?

Beantwoorden

30 augustus 2021 om 15:04

Beste divanci,

Om de crosstrainer te verplaatsen, oefent u druk uit op het stuur totdat de transportwielen aan de voorste stabilisator de grond raken. Met de transportwielen op de grond kunt u de crosstrainer gemakkelijk naar de gewenste plek vervoeren.

Succes met de keuze!

Met sportieve groet,

De Virtufit Expert

Beantwoorden

30 augustus 2021 om 14:53
_wimvde_ Gebruiker

Is de paslengte eigenlijk aanpasbaar of is dat vast? Ik lees immers dit her en der.

De specificaties van het toestel lijken me dan gericht op kleinere mensen?

Langere mensen nemen grotere passen dan kleine mensen, dat weet iedereen. Dat is ook zo op een crosstrainer. De paslengte heeft veel invloed op hoe de training wordt ervaren. Als je een verhoudingsgewijs lange pas moet nemen lijkt de beweging erg op hardlopen. Dat is een grotere inspanning dan een wat kortere pas. Dat lijkt op zich positief, maar een lange pas is lang niet altijd beter.

Voor de ideale paslengte kijk je naar de lichaamslengte. Mensen met een lengte tot 1.60 meter hebben doorgaans genoeg aan een crosstrainer met een paslengte van 40 – 45 centimeter. Voor personen tussen 1.70 meter en 2 meter is een paslengte tussen 50 – 55 centimeter optimaal. Als je langer bent dan 2 meter kun je beter kiezen voor een crosstrainer met een paslengte van meer dan 55 centimeter. Als je niet weet of een relatief lange of korte paslengte prettig is voor jou, kun je dat het beste in een sportschool of in een winkel uitproberen.

Beantwoorden

30 augustus 2021 om 15:31

Beste wimvde,

Bedankt voor de vraag!

De paslengte van deze crosstrainer is 43,5 cm. Ons advies voor maximum gebruikerslengte is 205 cm. De pedalen zijn verstelbaar in drie standen, afhankelijk van de beenlengte kunt u kiezen welke stand het beste bij uw lengte past.

Succes met de keuze!

Met sportieve groet,

De Virtufit Expert

Beantwoorden

30 augustus 2021 om 15:42
_wimvde_ Gebruiker

Maar die verstelbare pedalen … heeft dat dan een impact op paslengte?

Concreet, ik ben 1m80, gaat het toestel minder ideaal zijn omwille van die paslengte?

Beantwoorden

30 augustus 2021 om 19:45

Beste Wimvde,

Bedankt voor uw vraag!

De verstelbare pedalen hebben zeker invloed op de trainingservaring. Dit is ontworpen om personen van verschillende lengtes, optimaal gebruik te laten maken van de crosstrainer. Dit is dan ook zeker geschikt voor uw lengte!

Met sportieve groet,

De Virtufit Expert

Beantwoorden

30 augustus 2021 om 23:51
michelverberg@gmail.com Gebruiker

Ik ben 1,95m en heb deze crosstrainer nu 1,5 jaar. Destijds gekocht via Ibood voor €469. Ik vind deze geweldig in combinatie met Kinomap. Mijn iPad staat op de houder en die streamt naar een een 29 inch beeldscherm waardoor het lijkt alsof je door de Grand Canyon loopt. De crosstrainer is heel stabiel en van goede kwaliteit, een aanrader!

Beantwoorden

31 augustus 2021 om 10:55

Beste Michel,

Bedankt voor de reactie!

Goed om te lezen dat u zo tevreden bent!

Veel trainingsplezier toegewenst!

Met sportieve groet,

De Virtufit Expert

Beantwoorden

30 augustus 2021 om 18:18
Mance Gebruiker

Beste, heeft dit toestel een reële snelheid van je crosstrainung. Ooit al eens een toestel gehad van virtufit waarbij ik 20km per uur liep….

Beantwoorden

30 augustus 2021 om 19:40

Beste Mance,

Bedankt voor uw vraag!

De snelheid wordt tijdens de training weergegeven op het display wanneer u start met trainen. Dit is een reële snelheid die zo nauwkeurig mogelijk wordt bijgehouden. Ook is het mogelijk om dit af te lezen vanuit de Iconsole+ of Kinomap fitnessapp.

Met sportieve groet,

De Virtufit Expert

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.