11 juni 2012 om 00:00
iBOOD

Waterkoker en – reiniger, waterfilterkan én 6 waterfilters

Als je een nieuwe waterkoker zoekt, dan is de Purity P0210 eigenlijk een hele goede keus. Zeker als je nu al regelmatig flessen water koopt. De Purity PO210 is namelijk 's werelds eerste waterkoker met geïntegreerde, onderhoudsvrije waterreiniger. Deze waterkoker is ideaal voor het bereiden van superschoon, gezond en kalkvrij water uit simpel kraanwater. En dat proef je! De waterfilterkan is erg gemakkelijk voor op de camping of op de boot, want je hoeft dus geen verpakte flessen water te kopen, ideaal voor wanneer je naar het buitenland gaat! Maar ook gewoon thuis heb je met deze kan heerlijk gezuiverd drinkwater. Lekker, maar je bespaart ook geld en het is beter voor het milieu. Plastic flessen zijn hiermee immers overbodig. Het gefilterde water is bovendien ideaal als voedingswater voor je koffiezetapparaat en stoomstrijkijzer. Door gefilterd en ontkalkt water te gebruiken hoef je deze apparaten niet meer te ontkalken. Ook voor het aanmaken van flessenvoeding voor baby’s is deze slimme waterkoker uitermate geschikt. Bovendien past de kan door zijn slanke design in elke koelkastdeur. Zo heb je in de zomer altijd een heerlijk glas koel en schoon water bij de hand. De set wordt geleverd met 6 waterfilters, die zowel in de kan als de waterkoker gebruikt kunnen worden. Met 6 filters heb je maar liefst 1200 liter gefilterd en kalkvrij water!
  • Merk: Purity
  • Type: PO210
  • Eenvoudig kraanwater koken en reinigen tot water van topkwaliteit
  • 4 functies:
  • Waterreiniger
  • Waterkoker
  • Warmwaterfilter
  • Koudwaterfilter
  • Het gereinigde water is vrij van chloorbacterie-afbraakproducten (THM's waaronder chloroform en bromoform), chemische verontreinigingen die bij de waterproductie niet worden verwijderd, virussen, micro-organismen.
  • Met dit pakket kun je:
  • Water koken, voor het koken, zonder te reinigen, van kraanwater of het wederom opwarmen van reeds gereinigd water
  • Water ontkalken en vervolgens koken en eventueel reinigen (door het waterfilter te gebruiken)
  • Koud water ontkalken met het meegeleverde waterfilter
  • Inclusief 6 filters
  • Wettelijke garantie: 2 jaar
11 juni 2012 om 00:14
Ann.Vandeput Gebruiker

Ziet er leuk uit!

Waar kan je nieuwe filters bestellen?

11 juni 2012 om 09:34
Official Product Expert Purity-Expert Official Product Expert

Nieuwe filters zijn onder andere te bestellen via http://www.purityh2o.eu en http://www.habitatsolutions.eu

11 juni 2012 om 00:38
galactor88 Gebruiker

Inderdaad handig voor vakantie in het buitenland. Maar het water dat hier in nederland uit de kraan komt is zo goed als het beste ter wereld. En om kalk zou ik me niet druk maken.

11 juni 2012 om 11:40
Cyb Gebruiker

Nederlands water is inderdaad van goede kwaliteit, waar je je inderdaad niet echt druk om hoeft te maken als het gaat om gezondheid.

Een water reiniger kan echter ook in Nederland voordelen hebben als het gaat om smaak. Het water zal minder hard zijn en daardoor fijner/prettiger smaken. Thee kan er beter door smaken.

Ik zat al eerder naar een dergelijk product te kijken, waar onder deze. Iets wat niet in de beschrijving staat, is dat deze waterkoker ook een instelbare temperatuur heeft (als ik het goed heb), waardoor je een optimale thee kook temperatuur kan instellen. Iets dat per thee soort kan verschillen (99 graden bij kruidenthee en 65 bij witte thee).

11 juni 2012 om 12:29
neusje80 Gebruiker

Als je water van 65C wilt hebben heet het opwarmen want koken doet het pas rond de 100C afhankelijk van de luchtdruk

11 juni 2012 om 00:38
watnuweer Gebruiker

helpt de filter ook bij het wegnemen van de chloorsmaak bij gechloord leidingswater (b.v.in U.S.A.)?

11 juni 2012 om 00:48
gijsindenbosch Gebruiker

ja dat gebruiken we ook bij mijn ouders die in kansas wonen. zeer fijn en lekker water

11 juni 2012 om 08:17
giraffke Gebruiker

Wat is het volume water dat ineens kan gekookt worden?

11 juni 2012 om 09:32

Maximaal 1,2 liter.

11 juni 2012 om 08:27
giraffke Gebruiker

Is dit eigenlijk ook gewoon nuttig voor het koken van water om thee mee te zetten? Want met al die andere uitleg erbij rond zuiveren enz. ben ik opeens niet meer zeker…

11 juni 2012 om 09:39

Ja, de Purity waterkoker en -reiniger kan ook worden gebruikt als “normale” waterkoker.

11 juni 2012 om 12:03
marlien5 Gebruiker

@Purity-Expert: Heeft deze waterkoker inderdaad instelbare temperatuur? Dus kun je ook water van 60 graden zetten enzovoort?

11 juni 2012 om 12:12

Het is niet mogelijk de temperatuur in te stellen bij het koken van water met de Purity waterkoker en -reiniger

11 juni 2012 om 15:39
wvbeelen Gebruiker

Wij hebben dit apparaat nu ca. ½ jaar in bezit en wordt veelvuldig gebruikt. Alleen al voor de smaak van het water is het de moeite waard. Wij gebruiken het gezuiverde water ook in onze espressomachine, waardoor het apparaat behoorlijk vrij blijft van kalk en een heerlijke zuivere smaak aan de koffie/espresso/cappuccino geeft. Wij verbruiken ca. 1 filter per maand, maar er gaat dan ook 4 liter thee per dag doorheen. Je proeft duidelijk het verschil. Voor de hele set hebben wij bijna 140,00 betaald, dus ook nog een leuke korting.

11 juni 2012 om 15:54
heavygrandpa Gebruiker

Als ik de waterkoker op de camping ga gebruiken moet ik een beetje op het wattage gaan letten. Hoeveel is dit ? En is de koker van roestvrij staal of ander materiaal?

12 juni 2012 om 08:59

Het maximaal opgenomen vermogen is 2200 Watt hetgeen betekent dat een 12 of 16 ampére aansluiting volstaat. De buitenzijde is van RVS, de binnenzijde is een combinatie van RVS en BPA vrij kunststof speciaal ontwikkeld voor deze toepassing.

11 juni 2012 om 23:38
Chiqquita Gebruiker

@Purity-Expert Water die gekookt, gereinigd en geiflterd is, moet ik die eerst laten afkoelen voordat ik hem in de koelkast stop? Of kan die direct in een waterkan of waterfles gevuld worden en nog warm in de koelkast geplaatst worden?

12 juni 2012 om 09:06

Er zijn verschillende manieren om het water te bereiden. De methode waarmee het schoonste water ontstaat is door de combinatie van filtratie (waarbij een aantal verontreinigingen, kalk en eventueel aanwezige zware metalen worden verwijdert) met de reinigingsfunctie van de waterkoker waardoor alle verontreinigingen, ook die met een hoger kookpunt dan water, worden verwijdert. Na gekookt te hebben is het verstandig het water iets te laten afkoelen voordat u het in de ijskast plaatst omdat u anders te veel warmte inbrengt in uw ijskast. Laat het water bijvoorbeeld een uurtje in een karaf buiten de ijskast staan en plaats het daarna in de ijskast. Ook kunt u voor koel gefilterd water eenvoudig de waterfilterkan gebruiken. Het water is dan slechts gefilterd maar nog steeds goed schoon en heerlijk van smaak.

Dit topic is gesloten en daarom is het is niet meer mogelijk om te reageren.