13 september 2017 om 00:00
iBOOD

Falcon Softshell Jack

Falcon Softshell Jack

Dit schitterende heren softshell jack van Falcon is wind- en waterdicht.

Specificaties

Merk: Falcon
Type: Softshell Jack
Kleur: Beschikbaarheid is te zien in de drop down

• Wind- en waterdicht
  • Met capuchon
  • Modieus design

Afneembare capuchon: Nee
Materiaal: 100% polyester
Kraagvorm: Opstaande kraag
Mouwlengte: Lang
Waterdicht: Ja
Waterafstotend: Ja
Winddicht: Ja

13 september 2017 om 00:08
CMijnheer Gebruiker

Ik moet zeggen: ‘chapeau’!

Als ik het goed zie is dit een jas uit de nieuwe wintercollectie. Deze jas hangt net 2 weken bij ons in de winkel voor €150,=. Dan is €70,= echt een mooie prijs.

En de blauwe jas is écht wel een mooie jas moet ik zeggen . Het is dat we hier in huis genoeg jassen hebben…

Beantwoorden

13 september 2017 om 06:39
Daan4489 Gebruiker

Blauw is alleen in xxl helaas. Had bijna weer eens een ibood aankoop gedaan ;-)

Beantwoorden

13 september 2017 om 00:44
breinindeether Gebruiker

Is het echt een winterjas? Ik lees alleen wind en waterdicht. Graag een matentabel indien mogelijk

Beantwoorden

13 september 2017 om 00:55
Melchior5 Gebruiker

Er wordt niet beweerd dat het een winterjas is. De jas is bedoeld voor de periode tot de winter; ter overbrugging…

Beantwoorden

13 september 2017 om 01:03
breinindeether Gebruiker

CMijnheer zegt in het eerste comment van dit forum dat het uit de wintercollectie komt. Ibood is het een winterjas?

Beantwoorden

13 september 2017 om 09:23
CMijnheer Gebruiker

Ik zou hem wel als winterjas kunnen bestempelen. Hij is beslist véél dikker dan een standaard softshell, welke juist mooi ter overbrugging is. Hij is gevoerd, maar heeft geen getapete naden. Dit icm een waterkolom van 5.000mm maakt dat hij niet súper waterdicht is. Op de naden en onder de oksels/in de ellebogen zal hij als eerste gaan doorlekken.

Beantwoorden

13 september 2017 om 13:31
dhstork Gebruiker

@CMijnheer

Is de jas dan minder geschikt voor het najaar? En als het gaat regenen (gemiddeld), heb je er dan niet veel aan?

Beantwoorden

13 september 2017 om 15:31
Moderator Bas iBOOD Moderator

De leverancier bestempelt deze jas als tussenjas/herfstjas, dus niet specifiek als winterjas.

Beantwoorden

13 september 2017 om 07:24
evelyne0208 Gebruiker

Ik volg.. en hoe zou deze jas vallen, geen ervaring met het merk, normaal draagt mijn wederhelft een medium…

Beantwoorden

13 september 2017 om 08:10
luba Gebruiker

Hoe zit het met de maat?  Vallen deze groot of klein uit?

Beantwoorden

13 september 2017 om 10:18

We proberen z.s.m. een maattabel te bemachtigen en te plaatsen.

Beantwoorden

13 september 2017 om 15:59

We hebben als laatste image een maattabel toegevoegd.

Beantwoorden

13 september 2017 om 08:27
Mini-maus Gebruiker

Ik vroeg mij af of hij ook ademend is en wat de waterkolom is van de jas.

Beantwoorden

13 september 2017 om 09:25
CMijnheer Gebruiker

Als ik me niet vergis is de waterkolom 5.000mm. Ademend claimen alle jassen te zijn, zo ook deze, maar uiteindelijk zweet je je toch de pleuris  Hij heeft helaas geen getapte naden.

Beantwoorden

13 september 2017 om 10:00
erredobble Gebruiker

moet ik daarbij dan hieraan denken?

1.000 mm – 5.000 mm: Waterdicht tegen regen, maar niet bestand tegen enige vorm van druk. Lekt bij het zitten of bij het leunen tegen natte oppervlakken.

Beantwoorden

13 september 2017 om 10:18

Ik heb je vraag even doorgezet, mini-maus.

Beantwoorden

13 september 2017 om 10:32
CMijnheer Gebruiker

Jup! Vanaf 10.000mm wordt een jas pas interessant qua waterdichtheid. Míts de naden getapet zijn. Anders lekt het daar er alsnog door.

Beantwoorden

13 september 2017 om 15:33

De stof van deze jas heeft een waterkolom van 5.000 mm. De stof is dus waterdicht, maar de totale jas is waterafstotend.

De jas is ademend.

Beantwoorden

13 september 2017 om 08:41
ruuddonk Gebruiker

Hoe valt deze jas qua maatvoering?

Beantwoorden

Beantwoorden

13 september 2017 om 08:49
remcoof Gebruiker

Is de capuchon afritsbaar?

Beantwoorden

13 september 2017 om 09:11

Deze capuchon is niet afritsbaar.

Beantwoorden

13 september 2017 om 08:51
Meessen89 Gebruiker

Pff keek rond 8 uur en toen was medium er nog, nu wil ik gaan bestellen en is de boel al uitverkocht :/

Lijkt meer op een reclame stunt met weinig voorraad dan een mooie aanbieding.

Beantwoorden

13 september 2017 om 12:10
falcofrank Gebruiker

Idem. Niet verwacht dat hij zo snel uitverkocht zou raken, al is M natuurlijk wel een gangbare maat. Jammer. :/

Beantwoorden

13 september 2017 om 08:55
biediesan Gebruiker

remcoof:

Eerst even lezen voordat je begint te vragen!

Met 3 keer XL zou een maattabel handig zijn!

Beantwoorden

13 september 2017 om 09:00
biediesan Gebruiker

Bij Wehkamp.nl kun je de maat uitzoeken van deze jas!

Beantwoorden

13 september 2017 om 09:09
Wreckless64 Gebruiker

Jammer dat er geen reflecterende strepen voorzien zijn op de jas. Zou het toch veel veiliger maken, zeker in het tussenseizoen als de avond vroeger valt.

Beantwoorden

13 september 2017 om 09:16
biediesan Gebruiker

Op de eerste foto ziet de donkerblauwe ‘padding’ er een stuk beter (dikker) uit dan op de rest van de foto’s! Jammer.

Beantwoorden

13 september 2017 om 09:38
erredobble Gebruiker

ziet er fraai uit dus maar besteld. Valt me wel tegen dat Ibood geen reacties geeft op wezenlijke vragen als hoe de maten vallen en de waterdichtheid (kolom) van het jack. Mag best alsnog beantwoord worden Ibood!

Beantwoorden

13 september 2017 om 10:19

Alle openstaande vragen zijn doorgezet, zodat we hier z.s.m. duidelijkheid over kunnen geven :-)

Beantwoorden

We hebben als laatste image een maattabel toegevoegd. De waterkolom van de stof is 5.000 mm en daarmee is de stof waterdicht. De complete jas wordt echter bestempeld als waterafstotend.

Beantwoorden

13 september 2017 om 09:52
ernst01 Gebruiker

Nog een technisch specificatie vraagje aan de ibood moderators: is deze jas ademend?

Beantwoorden

13 september 2017 om 10:19

Ik vraag het even voor je na, Ernst.

Beantwoorden

13 september 2017 om 13:34
CMijnheer Gebruiker

Op de kaarten die aan de jas hangen staat niet specifiek dat hij ademend is…

Al ben ik natuurlijk geen moderator, heb de jas hier wel binnen handbereik :’)

Beantwoorden

13 september 2017 om 13:44
dhstork Gebruiker

Ademend is toch juist het kenmerk van softshell? Wat dan overigens wel ten koste gaat van waterdichtheid.

Beantwoorden

13 september 2017 om 14:03
CMijnheer Gebruiker

Ja, softshell is ademend (al vind ik van niet…) maar deze jas is gevoerd, dus je zit met een giga synthetische voering aan de binnenkant van de jas. En; geen ritsen onder de oksels.

Beantwoorden

13 september 2017 om 15:34

De leverancier geeft aan dat deze jas inderdaad ademend is.

Beantwoorden

13 september 2017 om 11:27
dusty76 Gebruiker

Zijn deze jassen voorzien van binnenzakken?

Beantwoorden

13 september 2017 om 12:06
blackfin Gebruiker

Ga er maar vanuit dat een ’softshell’ GEEN zakken aan de binnenzijde heeft.

Beantwoorden

13 september 2017 om 13:32
CMijnheer Gebruiker

Even gecheckt, er zit 1 binnenzak in!

Beantwoorden

13 september 2017 om 12:30
blackfin Gebruiker

Hey jammer dat PayPal geen €7,50 cadeau geeft, krijg de melding limiet bereikt?

Blijf ik dus lekker maar met mijn CC betalen.

Beantwoorden

13 september 2017 om 13:25

Hi blackfin,

Had je de korting van tevoren al geclaimd? Want enkel als je hem via Paypal al geclaimd hebt, krijg je deze korting.

Het is inmiddels niet meer mogelijk de korting te claimen, omdat al deze kortingcodes reeds vergeven zijn.

Groeten,
Bas

Beantwoorden

13 september 2017 om 13:36
blackfin Gebruiker

Nee niet geclaimed, raakte een beetje misleid door jullie banner dat je nog t/m 30 september de tijd had om ‘het kadootje’ te verzilveren.

Heb al jaren PayPal maar weet nu weer waarom ik het enkel gebruik op momenten dat er geen andere betaalopties mogelijk zijn ;)

Beantwoorden

13 september 2017 om 16:52
falcofrank Gebruiker

Hi Bas, dat is helaas onjuist: De Paypal actie is ook voor mensen die de korting van tevoren hadden geclaimd niet meer te gebruiken, aldus Paypal.
Voor meer uitleg zie m’n post in het IBOOD Product forum onder “3x A4 Box”, 13 september 2017 om 12:03.

Beantwoorden

13 september 2017 om 17:07
blackfin Gebruiker

Ik heb even de ‘kleine letterjes’ gevonden, Paypal behoud het recht om dat actie elk moment te beëindigen. Daarnaast waren er ongeveer 4600 vouchers beschikbaar. Wie het eerst komt… we kennen hem, die banner kan denk ik wel van de site lijkt mij want nu raken mensen alleen maar negatief geassocieerd met dit voor de Nederlandse webwinkel volkomen overbodige betaalsysteem.

Beantwoorden

13 september 2017 om 17:19

@blackfin: De klanten die de korting reeds geclaimd hebben, kunnen deze nog gebruiken. Met deze banner willen wij deze klanten eraan herinneren dat zij deze voucher nog kunnen gebruiken. Het zou tenslotte zonde zijn als zij nu met een andere betaalmethode een bestelling plaatsen en zo de korting mislopen :-)

@falcofrank: Ik heb dit intern nagevraagd bij mijn collega’s die hierover contact onderhouden met Paypal. Klanten die de korting geclaimd hebben, zouden hier nog steeds gebruik van moeten kunnen maken.

Beantwoorden

13 september 2017 om 19:28
matrix79 Gebruiker

klopt, werkte bij mij perfect.  ik had enkele weken geleden die actie al geclaimed.

Beantwoorden

13 september 2017 om 13:23
dduizend Gebruiker

Wel fijn inderdaad dat men bij IBOOD zo lang wacht met antwoorden op de vraag met betrekking tot de maattabel dat de blauwe jas op maat S na volledig uitverkocht is.

Beantwoorden

13 september 2017 om 13:48
dhstork Gebruiker

@iBood:

Betreft het nu een winterjas of een najaars/tussenjas? En is de maattabel inmiddels al beschikbaar? Ik wil hem graag bestellen, maar wil nog even wat meer zekerheid.

Ik mag aannemen dat jullie met dit soort vragen toch wel bij de leverancier terecht kunnen? Of betreft het misschien een partijtje “van de vrachtwagen gevallen” jassen “voâh un leuke près”? ;-)

Beantwoorden

13 september 2017 om 15:37

Deze jas is een tussenjas. Op de maattabel kom ik z.s.m. terug.

Beantwoorden

13 september 2017 om 16:00

Beantwoorden

13 september 2017 om 13:50
dhstork Gebruiker

@CMijnheer

Dan maar even de vragen aan jou stellen. Hopelijk vindt je dat niet erg?

Is de jas dan minder geschikt voor het najaar? En als het gaat regenen (gemiddeld), heb je er dan niet veel aan?

Beantwoorden

13 september 2017 om 14:02
CMijnheer Gebruiker

Ik zou hem wel dragen in het najaar/winter. Enige is dat je niet zo’n stortbui tegen moet komen als vandaag.

Jassen mogen de term ‘waterdicht’ dragen vanaf een waterkolom van 3.000mm. Er zijn ook jassen met 30.000mm waterkolom. Vul dan zelf maar in hoe waterdicht 5.000 is. Uiteindelijk heeft het allemaal met druk te maken. In je ellebogen, onder je oksels en de banden van een rugzak voeren allemaal druk uit op de jas. Hoe lager de waterkolom, hoe eerder het op die plekken zal doorlekken.

En aangezien stiksel kleine gaatjes in de stof maken, en deze niet getapet zijn, zal hij daar ook niet super waterdicht zijn.

Dus van supermarkt/werk naar huis red je wel. Daarna wordt het plausibel. Je moet deze jas echter niet als regenjas willen kopen.

Beantwoorden

13 september 2017 om 14:15
dhstork Gebruiker

Wow, dat is snel! En nog een uitgebreid antwoord ook!

Met deze info ben ik echt super geholpen. Ik wil de jas gebruiken als tussenjas, want een winterjas heb ik al en ik gebruik nu een regenjas (MPC) van Tenson voor als het weer wat slechter is. Gezien het feit dat ik al een goede regenjas heb, hoeft deze jas dus geen extreme buien te verwerken, behalve in het geval dat ik tijdens het 15 min naar huis fietsen wordt verrast. Daar is deze jas m.i. prima voor geschikt.

Nogmaals heel erg bedankt!

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.