26 oktober 2020 om 00:00
iBOOD

Livall BH60SE Smart Bluetooth Cycle Helmet

Livall Slimme Fietshelm

Slim? Jazeker! Deze helm heeft bluetooth, ingebouwde speakers, licht, richtingaanwijzers en zelfs een walkie-talkie. En met één druk op de knop neem je je telefoon op.

Specificaties

Merk: Livall
Type: Smart Bluetooth Cycle Helmet | BH60SE
Model: 2018
Garantie: 2 jaar

• Bluetooth met speakers
  • Walkie-talkie en valdetectie
  • Met licht en richtingaanwijzers

Kenmerken

• Handsfree te bedienen
  • Ingebouwde verlichting
  • Richtingaanwijzers
  • Valdetectie
  • Knop voor SOS
  • Telefoon beantwoorden met één klik
  • Walkie-Talkie
  • Stemnavigatie

Technische specificaties

• Luchtgaten: 24
  • Bluetooth-bereik: Max. 10 meter zonder obstakels
  • Speaker: 2x 0.5 W
  • Bluetooth 4.0 + 4.1
  • Licht: Full-color ledlights met richtingaanwijzers
  • Microfoon: 39 dB (windbestendig)
  • Knoppen: Aan/uit en volume omhoog/omlaag

Accu

• Accu-capaciteit: 3.7 V / 450 Mah
  • Oplaadtijd: Ongeveer 3 uur
  • Batterijduur: Maximaal 10 uur voor licht / 3 - 6 uur voor muziek en licht
  • Standby-duur: Maximaal 180 dagen
  • Oplaadpoort: Magnetische USB
  • Opladen met meegeleverde kabel

Keurmerken en certificeringen

• CE gecertificeerd
  • EN 1078 keurmerk
  • NCC en ROHS BQB gecertificeerd

Afmetingen en gewicht

• Maat: Hoofdomtrek 55 - 61 cm
  • Gewicht: 280 gram

Minimale vereisten voor app-gebruik

• Download gratis in Google Play of in de App Store
  • Android 4.3 of iOS 7.0.4
  • Bluetooth 4.0

FAQ

• Klik hier voor de antwoorden op de meest gestelde vragen

Dit ontvang je

• Smart Bluetooth Cycle Helmet (BH60SE)
  • Afstandsbediening met touch control
  • Oplaadkabel
  • Snelstartgids
  • Waarschuwingen- / garantieboekje
26 oktober 2020 om 04:05
buisejunior Gebruiker

Zit er ook licht aan de voorkant van de helm?

Beantwoorden

26 oktober 2020 om 06:38
sybje Gebruiker

Volgens deze video niet.

https://youtu.be/WfsY7M12VyI

Beantwoorden

26 oktober 2020 om 07:08
Moderator Lisa Moderator

Goedemorgen buisejunior,

Alleen als je zelf een helder licht bent :) Anders niet!

Beantwoorden

26 oktober 2020 om 08:03
MarkMeeuw Gebruiker

Ondanks heb ik de Livall MT1 gekocht via iBood. Opvallend verschil is dat die in 2 maten te bestellen was. 
Wat verdere verschillen zijn weet ik niet. De MT1 heeft ook lichtjes en is te koppelen met je telefoon.
Ik heb hem (de MT1, niet deze BH60Se) nu een paar keer gebruikt en ben zeer tevreden! De helm zit comfortabel. Ik gebruik hem niet om muziek te streamen. Bellen mbv de helm gaat prima.
Nu fietspaden glad zijn door vocht en bladeren is een fietshelm eigenlijk een must voor elke fietser.

Beantwoorden

26 oktober 2020 om 08:04
bannus1967 Gebruiker

Was deze een paar weken geleden niet €10 goedkoper hier bij ibood?

Beantwoorden

26 oktober 2020 om 08:07
MarkMeeuw Gebruiker

Dat was de MT1. Prijs was idd scherper.

Beantwoorden

26 oktober 2020 om 08:18
DikkieDick Gebruiker

De BH60SE was toen ook te koop, maar stond elders. Ik heb toen deze besteld.

Beantwoorden

26 oktober 2020 om 10:15
Moderator Lisa Moderator

Goedemorgen bannus1967,

De prijs is niet veranderd ten opzichte van een aantal weken geleden.

Beantwoorden

26 oktober 2020 om 08:06
Ger.. Gebruiker

Ook ik heb laatst 2x de MT1 gekocht, maar 1 ex. teruggestuurd omdat deze te groot was. Heeft deze helm dezelfde functies en zijn ze te koppelen (walkietalkie)? Deze heeft maar 1 maat? Wat zijn de verschillen?

Beantwoorden

26 oktober 2020 om 11:10
Moderator Bas iBOOD Moderator

Hoi Ger,

De BH60SE en de MT1 kunnen gewoon walkie-talkiën met elkaar!

De BH60SE is inderdaad beschikbaar in één maat: Hoofdomtrek 55 – 61 cm.

De BH60SE heeft meer luchtgaten (24 vs 21), maar heeft dan weer geeen MTB klep. Qua functionaliteiten zie ik geen hele grote verschillen. Zie ook de website van Livall: Klik hier voor de BH60SE en hier voor de MT1.

Beantwoorden

26 oktober 2020 om 08:10
bannus1967 Gebruiker

Komt de MT1 ook weer een keer, of is deze ook van een MTB klep te voorzien?

Beantwoorden

26 oktober 2020 om 11:10
Moderator Bas iBOOD Moderator

Hoi bannus1967,

Of de MT1 nog eens komt durf ik niet te beloven, maar hij is wel al meer dan eens voorbij gekomen. Het zou me dus niks verbazen.

De BH60SE is niet voorzien van MTB klep.

Beantwoorden

26 oktober 2020 om 08:25
DikkieDick Gebruiker

Daar is ie al weer? Dat is snel. Zelf deze 9 oktober besteld alhier. Tot dusverre, het fietsseizoen is wel bijna ten einde, 1x gebruikt. Zit prima. Tijdens mijn rit alleen de richtingaanwijzerfunctie gebruikt dus niet de verdere verlichting. Het was overdag. Idd zouden knipperlichten aan de voorkant ook wel handig zijn, dus ik blijf mijn hand uitsteken om het tegemoetkomende verkeer of verkeer dat van links of rechts komt dit duidelijk te maken.

Ik rijd verder nooit met muziek maar heb om ook deze functie te testen dit aan de test onderworpen. Klinkt uiteraard niet super, maar ik vond het acceptabel. Paar keer leek het dat de verbinding weg viel met de telefoon, die ik overigens in een fietsrugzak had. Maar aanzienlijk minder dan de problemen die anderen hebben zo las ik. Daar viel de verbinding als de telefoon niet in de bijna directe nabijheid was continu weg. De belfunctie niet gebruikt. En waarom er op de afstandsbediening op het stuur een knop zit om foto’s te maken is mij een raadsel. Als er een camera in de helm had gezeten had ik het logisch gevonden, maar druk je op de knop om foto’s te maken dan betekent het dat je een foto maakt met je mobiel en als die dan in je rugzak zit zal de foto niet al te spannend worden. ;-)

Zat best comfortabel, maar ja, dat doet/deed mijn Crivit-helm van de Lidl van 15 of 20 euro ook.

Beantwoorden

26 oktober 2020 om 09:38
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen DikkieDick,

Bedankt voor het uitgebreid delen van je ervaringen!

Beantwoorden

26 oktober 2020 om 11:46
baddie09 Gebruiker

Ligt het nou aan mij of lijkt mij juist het gebruik van deze helm gevaarlijkere situaties te creëren dan een ‘domme’ helm? Er zitten allerlei snufjes op die afleiden van het letten op de weg (knopjes op je stuur om dingen te bedienen, daarnaast geluid die je kan afleiden: muziek, bellen, walkie talkie, etc). Bovendien lijkt mij een richtingaanwijzer niet een toegestane vervanging van je handen uitsteken (bovendien verwachten medegebruikers dat je je hand uitsteekt als je afslaat).

Beantwoorden

26 oktober 2020 om 13:07
DikkieDick Gebruiker

Ik zie het zelf als extra toevoeging. Zoals ik hierboven beschreef blijft het nodig je hand uit te steken omdat alleen achteropkomend verkeer de verlichting ziet. De muziekfunctie zal ik verder niet tot nauwelijks gebruiken. En idd is het knopje op het stuur indrukken om aan te geven of je naar rechts of links wilt gaan een extra handeling waarbij je de focus even daarop moet hebben. Denk dat nadat de nieuwigheid er af is dit ook wel weer zal verwateren en ik volsta met de oude vertrouwde hand uitsteken. Overigens zal de ‘normale’ verlichting wel een mooie toevoeging kunnen zijn voor betere zichtbaarheid in de donkere maanden, mocht je toch al op de racefiets er op uitgaan.

Beantwoorden

26 oktober 2020 om 13:51
MarkMeeuw Gebruiker

Zeker wanneer het donker is denk ik dat de lichten in de helm beter zichtbaar zijn voor achterop komend verkeer dan mijn armen.

Beantwoorden

26 oktober 2020 om 14:03
baddie09 Gebruiker

dank voor je toelichting, ik denk dat jij hem ook goed gebruikt omdat je alleen de functies gebruikt die toegevoegde waarde hebt, ik doelde ook meer op de situatie waarbij mensen juist wel gebruik maken van die functies die jij niet gebruikt, dan lijkt het mij wat minder veilig.

En ik ben het ook eens met @markmeeuw, dat extra licht altijd handig en veiliger is, maar dan volstaat volgens mij een extra lampje op een gewone helm ook ipv een smart helm.

Beantwoorden

26 oktober 2020 om 18:41
richieboy8 Gebruiker

Geschikt voor speed pedelecs? En bij regen geen probleem dat je geelectrcuteerd wordt?

Beantwoorden

26 oktober 2020 om 19:17
Moderator Lisa Moderator

Goedenavond richieboy8,

Deze helm is niet gekeurd voor speed pedelecs. Hij is gemaakt voor outdoor gebruik dus hij kan de gemiddelde regenpartij prima weerstaan. Hij is gemaakt om je te beschermen, niet om je te taseren zodra het onverwachts gaat regenen :)

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.