14 november 2019 om 00:00
iBOOD

Tenson Skihelm Delta Visor

Tenson Skihelm Delta Visor

Laat het uitzicht oogverblindend zijn. Niet de zon. Met deze Delta Visor worden je ogen en hoofd beschermd en zit je hoofd er warmpjes bij.

Specificaties

Merk: Tenson
Type: Ski Helm Delta Visor

• Quick-release gesp
  • Warme binnenvoering
  • Gemaakt van 100% ABS

Kenmerken

• Materiaal buitenkant: 100% ABS
  • Materiaal binnenkant: ABS-shell Polystyreen
  • In maat verstelbaar
  • Geschikt voor brildragers
  • Luchtventilatie
  • Quick-release gesp
14 november 2019 om 00:10
Mr.Mental Gebruiker

Ik ga in januari voor de eerste keer sinds 2004 terug op skireis. Nooit een helm gedragen maar kwil het sowieso nog aankopen. Kan iemand me wat tips geven of dit een goeie helm is? Ik heb sowieso niet snel koud dus ik vrees dat ik in deze me kapot zou zweten? Kan iemand me anders wat info geven wat best te kiezen?

14 november 2019 om 06:41
JLampie Gebruiker

dit is een helm die veelal gebruikt wordt door brildragende mensen. Als je geen bril draagt zou ik gaan voor losse goggle en helm.

Daarnaast zijn modellen zo verschillend, ik kan persoonlijk geen tenson op mijn hoofd want hebt dan te veel ruimte bij mijn oren… zelf heb ik een Helly henson gehad en nu een Salomon. Brunotti pas ik ook maar zat minder lekker.

Moraal van dit verhaal, passen. Voor deze prijs kan je best veel helmen kopen.

Btw: Er staat bij deze niet bij welk type vizor het is, maar oranje is voor bewolkt weer / als het sneeuw.

14 november 2019 om 08:13
bartv1976 Gebruiker

Ook voor niet brildragende skiërs kan deze helm handig zijn tenminste als de lens voor bewolkt weer is. S1.

Je kan dan een zonnebril gebruiken om te skiën bij mooi weer en de lens naar beneden klappen bij mist of sneeuw

14 november 2019 om 08:43
MW-Janssen Gebruiker

Ski al jaren met een vizier helm en draag geen bril (wel contact lenzen). Ik vindt het veel fijner zitten dan een losse helm en Goggle. Waar je wel op moet letten is pasvorm (ook aansluiting vizier op het gezicht) en welke lens/lenzen erbij zitten. Ik zou altijd of een automatische aanpasbare lens (minimaal cat1 t/m cat3) of een helm met 2 lenzen nemen (cat1 lens en cat3 lens). Overigens zit er wel veel verschil in kwaliteit en pasvorm, de wat duurdere helmen zitten iig bij mij wat beter., Dit wil overigens niet zeggen dat deze helm niet goed is.

Dit topic is gesloten en daarom is het is niet meer mogelijk om te reageren.