21 oktober 2012 om 00:00
iBOOD

Steba luchtreiniger LR5, reinigt de lucht en ontdoet hem van pollen

Erg snel heb je het niet door maar vaak zitten we een hele dag binnen en happen we liters vervuilde lucht naar binnen. Iets wat voor niemand goed kan zijn als je weet wat er allemaal in de lucht ronddwarrelt. Om voor de mensen die allergisch zijn voor pollen nog maar niet te spreken. Maar als het zo slecht is, dan moet er natuurlijk iets zijn om daar wat aan te doen. Dat klopt, je kunt de hele dag op de tocht gaan zitten en hopen dat je zo schone lucht krijgt, of verhuizen naar een mooie locatie in de alpen voor echte reine lucht. Of je koopt deze Steba luchtreiniger LR5. Deze reiniger maakt de lucht in een ruimte tot wel 30 m2 schoon en ontdoet deze ook meteen van pollen. Daarbij ioniseert hij ook nog eens de lucht, dit is een natuurkundig proces waardoor het aantal stofdeeltjes in de lucht vermindert. Een principe wat ook gebruikt wordt bij het reinigen van uitlaatgassen of ontstoffen van lucht in tunnels. Waar een stofzuiger bijvoorbeeld nog de kleinste stofdeeltjes door het filter laat vliegen gebeurt dit met een ionisator niet. Dus ook bacteriën zullen neerslaan op de grond en dus niet door de lucht dwarrelen. Doe daarom actief aan jouw gezondheid en reinig de lucht in jouw huis met deze luchtreiniger.
  • Merk: Steba
  • Type: Luchtreiniger LR5
  • Zorgt ervoor dat de lucht in jouw huis altijd goed gereinigd is
  • Kleur: Zilvergrijs
  • Met afstandsbediening
  • 4 stage filter:
  • -Pre-filter
  • -HEPA-filter
  • -Koolstoffilter
  • -Katalysefilter
  • Helpt tegen allergiën
  • Ionisatie appart aan te zetten
  • 3 werksnelheden
  • Instelbare timer, tot 12 uur
  • Groot LCD-display
  • Reinigt de lucht in ruimtes van 30m2
  • Stroomverbruik: 30W
  • Afmetingen HxBxD: 48,0 x 36,0 x 15,0 cm
  • Gewicht: 5,8 kg
  • Wettelijke garantie 2 jaar
21 oktober 2012 om 00:15
boukehj Gebruiker

En hoe lang gaan de diverse filters mee?

21 oktober 2012 om 05:06
Unamang Gebruiker

Volgens de verkopers van filters moet je hem jaarlijks vervangen. kosten ca. 20 euro.

21 oktober 2012 om 09:39
handel.klaas Gebruiker

Amazon Duitsland heeft ze inderdaad voor nog geen 20 euro, meestal met gratis verzending.

21 oktober 2012 om 00:43
wpte Gebruiker

Kijk! eindelijk weer een fatsoenlijke lucht reiniger! :D

Tenminste, hij ziet er fatsoenlijk uit :)

Ik heb de handleiding gevonden: http://www.steba.com/UserFiles/File/PDF/anleitungen/steba_lr5.pdf

21 oktober 2012 om 00:46
wpte Gebruiker

en de product pagina: http://www.steba.com/themen/luftreiniger/60/

maar veel informatie staat er niet echt op…

@Ibood

Hoe lang gaan de filters mee en waar kan men filters kopen, of welk type filters worden ondersteund?

21 oktober 2012 om 00:57
1dieseltje Gebruiker

Sinds wanneer gaat het om de m² ipv de m3 inhoud??

Dus hier maakt het niet uit of de kamer 3,5m hoog is ,of dat hij 2,5 m hoog is??

Maar 30 kuub verschil, moet die toch flink aan trekken.

Ziet er inderdaad wel aantrekkelijk uit,zover je zo’n ding aantrekkelijk kan vinden.

21 oktober 2012 om 01:37
Fallenwout Gebruiker

30m2 is niet veel, goed voor een slaapkamer met de deur dicht

21 oktober 2012 om 02:24
VerusAmos Gebruiker

Bij mij thuis is de slaapkamer plafond 2,4m. hoog. Bij deze hoogte zit je met een kamer van 12,6m² al op de 30m³. Als je kijkt naar de afmetingen van dit apparaat ga ik er niet van uit dat hij een ruimte van 30m² (met dezelfde plafondhoogte als bij mij thuis) de lucht optimaal kan filteren. Je hebt toch een enorme kamer van zo’n 5,5×5,5m. om 30m² bij elkaar te krijgen…

21 oktober 2012 om 02:27
VerusAmos Gebruiker

Bij nader inzien is dat misschien toch wel mogelijk. Dit zijn de afmetingen van “de kamer van je ouders”.

21 oktober 2012 om 08:59
vblesane Gebruiker

Ik ben al een tijdje op zoek naar een met hepa en ionisator voor op kantoor. De ruimte voldoet goed, echter vraag ik me af hoeveel decibel lawaai het apparaat maakt?

Thuis heb ik een ionisator, dit apparaat doet wat ie zegt; maar het is wel belangrijk om daarna te stofzuigen met een hepa filter om de deeltjes/stof die op de grond is gevallen op te zuigen. Anders zullen ze later weer in de lucht komen als je bijvoorbeeld er langs loopt!

21 oktober 2012 om 09:35
handel.klaas Gebruiker

Ik heb twee andere luchtreinigers (o.a. de Philips die hier ooit verkocht werd) en het probleem daarbij is dat de filters al vrij snel niet meer (makkelijk) verkrijgbaar zijn.  Het kan dus nodig zijn om direct al één of twee vervangende filters te kopen zodat je die in ieder geval hebt. Jaarlijkse vervanging lijkt mij niet altijd nodig als je het apparaat periodiek even beheel schoonmaakt. De verkleuring van de filters zijn meestal de indicator voor vervanging.

21 oktober 2012 om 10:44
yvonne_k Gebruiker

Ik heb ook meerdere ervaring met luchtreinigers, o.a. die Philips ook en de Honeywell. Beide heb ik hier gekocht, die Honeywell is erg lawaaierig. Ik vraag me af hoe dat met deze is.

21 oktober 2012 om 10:49
yvonne_k Gebruiker

30 decibel bij stand 1, heb het al ergens gevonden, dat is vrij geruisloos

21 oktober 2012 om 11:00
vblesane Gebruiker

bedankt yvonne, waar haal je de 30 decibel vandaan? dat is inderdaad niet veel en goed op kantoor lijkt me

21 oktober 2012 om 12:04
rootsreggae Gebruiker

Max. te behandelen oppervlakte (m2)
30

Max. te behandelen ruimte (m3)
65

Zeker niet verkeerd dus

21 oktober 2012 om 12:08
rootsreggae Gebruiker

Filter kost trouwens €17,95

http://www.luchtreinigerwebshop.nl/product/steba-lr5-luchtreiniger/37483/?gclid=CI7C4r3ZkbMCFebLtAod6n0AZQ

De link van Yvonne_K geeft trouwens best veel info dus zeker het bezoeken even waard ;-)

Dit topic is gesloten en daarom is het is niet meer mogelijk om te reageren.