9 oktober 2012 om 00:00
iBOOD

Medisana bloeddrukmeter BU 510 met hartritmestoornisdetectie

Lang leve de lol! Een gebakje hier, een kop koffie met extra suiker daar. We schuiven van alles naar binnen en werken hele dagen zittend op kantoor. Na het werk keren we terug naar huis om lekker te koken voor het avondeten. Het aantal grammen zout wat we gebruiken om de op smaak te maken is vaak gigantisch. Maar! Wel biologisch dus hartstikke gezond. Helaas, niets blijkt minder waar. Door alle suikers en vette krijgt ons lichaam het elke dag zwaarder, helemaal als je daarbij te weinig beweegt. En al dat zout wat we consumeren is ook niet echt goed voor de bloeddruk, deze stijgt enorm bij het eten van te veel zout. Dus is het best raadzaam om eens een blik te werpen op onze bloeddruk en ons hartritme. Het uitgelezen hulpmiddel om dit alles goed in de gaten te houden is natuurlijk de Medisana BU510! Deze bloeddrukmeter heeft een ruim manchet waardoor hij om praktisch ieders arm past en na het meten wordt de uitslag op een duidelijk leesbaar display te lezen. Het meten gebeurt met de oscillometrische methode en de diagnose gesteld na een meting is volgens de richtlijen van de WHO door het gebruiken van een kleurenschaal. Naast de bloeddruk meet de Medisana BU510 ook op aritmie, of gewoon simpel gezegd: hartritmestoornis. Zorg dat jij je bloeddruk en je hartslag in de gaten kunt houden met deze uitgebreide bloeddrukmeter van Medisana!
  • Merk: Medisana
  • Type: BU 510
  • Houd je lichaam in de gaten met deze uitgebreide bloeddrukmeter
  • Diagnose volgens richtlijnen van WHO (World Health Organization) d.m.v. kleurenschaal
  • Display toont: systole, diastole, hartslag, datum en tijd
  • Meetmethode: oscillometrisch
  • Meetbereik bloeddruk: 0-299 mmHg
  • Meetbereik hartslag: 40-199 slagen/min
  • Herkenning en weergave van aritmie
  • Goede leesbaarheid, extra grote letters
  • Ruime manchet, 22-36 cm. armomvang
  • Berekening van het gemiddelde van opgeslagen metingen
  • 2 gebruikers met elk 90 geheugenplaatsen
  • Precieze bloeddrukmeting aan de bovenarm
  • Gecertificeerd medisch product, door MDD (Medical Device Directive)
  • Inclusief handige opbergetui
  • Werkt op 4 AA Batterijen
  • Afmetingen: 13x11x6 cm.
  • Gewicht: ca. 0.3 kg.
  • Garantie 3 jaar
9 oktober 2012 om 00:04
Cheneenee Gebruiker

Super! Ik heb zo een eerder uitgebracht model die werkt prima maar die heb niet hartritmestoornis.. ik ga er over denken

9 oktober 2012 om 00:16
Beau Ter Ham Gebruiker

WHO heeft hem dus getest? Zijn er resultaten ofzo een vergelijk met meerdere?

9 oktober 2012 om 00:19
wipetub Gebruiker

Mijn moeder heeft een verhoogde bloeddruk die kan zo een ding wel gebruiken, hoeft ze misschien niet elke week naar de dokter..

9 oktober 2012 om 00:24
opilover Gebruiker

Mooi product, en ook echt hoog aangeschreven, jammer dat het roda mensen zin :P

9 oktober 2012 om 09:15
sammi32 Gebruiker

@opilover,

Ik koop geen Philips product want dat zijn PSV mensen, ik sluit geen verzekering af bij Aegon want dat zijn Ajax mensen en ik ga vooral niet op reis met Arke want dat zijn Twente mensen ……….

Met andere woorden: “weet je moeder dat je op dit forum zit ?”

Het gaat hier over een product en niet over voetbal !

9 oktober 2012 om 00:37
sakoho Gebruiker

Zit al heel lang te denken om eentje aan te schaffen dus laat deze niet voorbij gaan.

@Medisana-Expert

Hoelang of hoeveel keer kan je het gebruiken voordat de batterijen vervangen moeten worden? Zitten er gebruikshandleiding en batterijen erbij?

Kan je ook oplaadbare batterijen gebruiken?

Klopt het dat op http://www.medisan.nl dit produkt niet staat? Ik kon hem daar niet vinden.

9 oktober 2012 om 04:32
scorpion31176 Gebruiker

@Medisana-Expert

- Hoe kun je het beste een betrouwbare meting uitvoeren? Als ik net trappen heb gelopen is mijn hartslag uiteraard hoger dan wanneer ik al een half uurtje op de bank tv kijk…

- Ik heb momenteel een bloeddrukmeter voor om de pols, gaat deze voor om de arm meer of betere informatie geven?

- ik lees over het algemeen over hoge bloeddruk, maar volgens mij zit ik meer aan de lage kant ervan. Kan ik van een wat hogere bloeddruk ook iets voordeligs krijgen? (meer concentratie bijvoorbeeld?) en zo ja, hoe krijg ik dit dan?

9 oktober 2012 om 09:15
ninyes Gebruiker

- In de gebruiksaanwijzing staat hoe je moet meten, inderdaad niet vlak na een inspanning. Onder het meten moet je rustig zijn en mag je zelfs niet praten.

- Ik had er ook een voor om de pols, daar had je bij metingen vlak achter elkaar veel verschillen. Ik heb daarna een vergelijkbare als deze aanbieding gekocht en om de arm werkt veel nauwkeuriger.
Desalniettemin is het een indicatie. Je kan de meter “ijken” door na een doktersbezoek direct je bloeddruk na te meten.

- Uhh…. met van die blauwe pilletjes? Schijn je iets voordeligs mee te krijgen ja ;-)

9 oktober 2012 om 08:21
riboff Gebruiker

@Medisana-Expert

-Wat is het verschil tussen deze en het door de consumentenbond beoordeelde type MTS?

9 oktober 2012 om 09:36
Botervlieg Gebruiker

Zou de Medisana-Expert hier niet vanaf 08:30 zijn?

Ik ben wel geïnteresseerd in antwoorden op hierboven gestelde vragen voordat ik ga bestellen.

9 oktober 2012 om 10:14
Official Product Expert Medisana-Expert Official Product Expert

Beste sakoho, de meegeleverde batterijen zijn van hoge kwaliteit en hiermee kunnen 400 metingen mee worden uitgevoerd. Oplaadbare batterijen kunnen helaas niet worden gebruikt.

In het pakket zit ook een duidelijke gebruiksaanwijzing in meerdere talen waaronder ook Nederlands, waarmee je snel aan de slag kunt. De bloeddrukmeter is inderdaad nog niet op de webpagina http://www.medisana.nl te zien. Deze zal weldra aan de pagina worden toegevoegd.

9 oktober 2012 om 10:30
JoFramboos Gebruiker

@Medisana-Expert

Hoe werkt de aritmie detectie?

9 oktober 2012 om 10:30

Beste scorpion311… , in de gebruiksaanwijzing staat vermeld welke zaken te vermijden zijn vóór een meting. Metingen aan de pols zijn gevoeliger voor bewegingen tijdens het meten, hierdoor kunnen onjuiste uitslagen worden vermeld.

9 oktober 2012 om 10:32
bravehearth Gebruiker

Als mijn armen 36 cm zijn, zou hij dan nog goed passen of niet?
Kan er een grotere band voor besteld worden en wat moet die dan eventueel kosten?

9 oktober 2012 om 10:44

Beste riboff , zoals als elk jaar worden er nieuwe producten aan ons assortiment toegevoegd of vervangen. De bloeddrukmeter BU 510 is één van die nieuwe producten. De grote nauwkeurigheid van de Medisana meetmethode wordt bevestigd door omvangrijke klinische studies die volgens strenge internationale normen werden verricht door onafhankelijke medische centra. Zo ook de bovenarmbloeddrukmeter BU 510.

Wanneer de consumentenbond weer testen gaat doen met bovenarmbloeddrukmeters, zijn wij overtuigd dat de BU 510 een uitstekend resultaat zal behalen.

9 oktober 2012 om 10:54

Beste JoFramboos, aritmie is een onregelmatige hartslag. Wanneer tijdens de meting een onregelmatige slag wordt gedetecteerd, wordt dit aangegeven door middel van een symbool op het scherm.

9 oktober 2012 om 10:56
JoFramboos Gebruiker

@Medisana-Expert

Bedankt voor uw antwoord. Nog een vraagje:

Hoe meet je best de armomtrek? Bij gestrekte of geplooide arm? Bij gestrekte voldoe ik aan de 36cm, bij plooien niet meer.

9 oktober 2012 om 11:06
Blondie_71 Gebruiker

Dit is toch wel een mooie prijs voor een bloeddrukmeter!

En het scheelt alweer bezoekjes aan de dokter. Ik vind het wel prettig dat je kunt zien of er hart-ritmestoornissen zijn, je weet maar nooit. Het schijnt dat je dat niet altijd zelf kunt voelen. Gezond cadeautje voor mijn vader, dus dat wordt bestellen!

9 oktober 2012 om 11:07

Beste bravehearth, dat is altijd moeilijk een grensgeval, maar ik zou dan kiezen om 1 maat groter dan aan te schaffen. Deze zal worden aangeboden via de gebruikelijke kanalen. De adviesverkoopprijs zal rond de 15 EUR liggen.

Wat wel een pluspunt is aan deze bovenarmbloeddrukmeter BU 510, is dat de meegeleverde manchet een grotere maat is dan gebruikelijk. De manchet zal voor de meeste mensen passen.

9 oktober 2012 om 12:35
falco001 Gebruiker

@Medisana -Expert

Is dit toestel met 1 hand te bedienen waaronder de manchet aan te doen.

9 oktober 2012 om 13:12

Beste falco001, de bovenarmbloeddrukmeter BU 510 is met 1 hand te bedienen. Om de manchet om de bovenarm te leggen, zult u beide armen moeten gebruiken, maar het bevestigen van de manchet gebeurt met 1 hand.

9 oktober 2012 om 13:18

Beste JoFramboos, u meet het best om het dikste gedeelte in de stand waarbij de bovenarm in omvang ook het breedst is. Dat wil zeggen dat u de arm licht plooit en dan de omtrek meet.

9 oktober 2012 om 14:34

Beste demoleman, Deze bloeddrukmeter beantwoordt aan de eisen van de EU-norm voor nietinvasieve bloeddrukmeetinstrumenten. Het is gecertificeerd volgens de EGrichtlijnen en voorzien van het CE-merk (conformiteitsmerk) ”CE 0297”. De bloeddrukmeter beantwoordt aan de Europese voorschriften EN 1060-1 en EN 1060-3 . Aan de eisen van de EU-richtlijn “93/42/EWG van de raad van 14 juni 1993 betreffende medische producten“ en van de EU-richtlijn 89/336/EWG is voldaan.

9 oktober 2012 om 15:49
sjakiefreek Gebruiker

Ik hoop de garantie niet nodig te hebben. De vorige deed het ook prima tot net na de garantie… helaas is die kapot gegaan vlak na de garantie. Hij deed het op zich prima dus toch maar weer eentje besteld.

9 oktober 2012 om 16:28

Beste sjakiefreek, dat is vervelend te lezen. De medewerkers van de customer service staan u graag te woord indien u vragen heeft. U kunt het best altijd even met Medisana contact opnemen, ook al is de garantieperiode voorbij.

9 oktober 2012 om 18:19
Lupo99 Gebruiker

Zo, besteld. Altijd handig en dat voor die paar tientjes.

Dit topic is gesloten en daarom is het is niet meer mogelijk om te reageren.