15 april 2019 om 00:00
iBOOD

Tunturi Endurance Roeier | R80W of R85W

Product expert aanwezig

Tunturi Endurance Roeier

Op zoek naar een manier om je hele lichaam efficiënt en compleet te trainen? Dan is deze opklapbare waterroeier een ideale partner. Je traint niet alleen je rugspieren, maar je hele core. 

Specificaties

Merk: Tunturi
Type: Endurance Roeier | R80W of R85W
Garantie: 2 jaar

• Train je hele lichaam
  • Enkele of dubbele rails
  • Acht trainingsprogramma’s

• Stevige rail, enkel (R80W) of dubbel (R85W)
  • Verstelbare voetsteunen
  • Gemakkelijk te verplaatsen en op te bergen
  • Monitor met weergave van verschillende parameters
  • Opklapbaar: afmeting uitgeklapt: L: 228 cm B: 56 cm H: 66 cm 
  • Waterweerstand 
  • Gewicht: 43,6 kg
  • Maximaal gebruikersgewicht: 135 kg 
  • Gebruikshandleiding: NL/FR/GB/DE/ES/FI/SE

Product expert aanwezig

Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar Gedurende de dag op het forum om je vragen te beantwoorden.

De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @Tunturi Expert

Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.

Niet vergeten — tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.

15 april 2019 om 07:50
mseghers Gebruiker

Wat is de maximale gebruikerslengte?

Beantwoorden

15 april 2019 om 08:11
Official Product Expert Tunturi Expert Official Product Expert

Goedemorgen,

De maximale gebruikerslengte voor beide roeiers is 2 meter.

Ik hoop  je vraag zo voldoende te hebben beantwoord.

Met vriendelijke groet,

De Tunturi Expert

Beantwoorden

15 april 2019 om 08:10
ThierryVW Gebruiker

Hallo,

Wat is het verschil tussen de enkele of dubbele rail ( r80w of r85w ) ?

Beantwoorden

15 april 2019 om 09:13

Goedemorgen Thierry,

Het verschil tussen een enkele of dubbele rail zit hem in de stabiliteit en positionering van de voeten.

Door de dubbele rails van de R85W staan de voeten verder uit elkaar en zorgt de dubbele rails voor meer stevigheid van het zadel. De R80W heeft een enkele rail waardoor de voeten dichter bij elkaar staan.

Ik hoop je vraag zo voldoende te hebben beantwoord.

Met vriendelijke groet,

De Tunturi Expert

Beantwoorden

15 april 2019 om 09:55
joost.janssens Gebruiker

Goedemorgen!

Nu heb ik een roeier met magneet maar die maakt aardig wat herrie (ik sport graag bij de TV en die moet dan flink hard). Ik was eigenlijk op zoek naar een roeimachine met luchtweerstand maar lees dat die wel meer lawaai maken dan water. Hoeveel geluid maakt deze machine ongeveer?

Ook kan ik nergens reviews vinden van deze roeimachine…?

Tx,

Joost

Beantwoorden

15 april 2019 om 10:57
misterbennie Gebruiker

Ikzelf heb een Concept 2 met luchtweerstand.
Die maakt genoeg herrie om de TV niet meer te horen (of je moet ‘m hard zetten).
Ik betwijfel of het water veel stiller gaat zijn.
Van het internet afgeplukt:

“Magneetweerstand maakt het minste geluid. Luchtweerstand is vergelijkbaar met het roteren van een ventilator, maar kan wat meer geluid maken bij een hogere intensiteit. Klotsend water van de waterweerstand maakt natuurlijk ook geluid, maar heeft ook zijn charme van de echte roeibeleving.”

Beantwoorden

15 april 2019 om 11:07
vincent_veen Gebruiker

Joost, ik heb zelf een WaterRower ergometer die volgens hetzelfde principe werkt. Hoewel deze minder herrie maakt dan een Concept 2 ergometer, die op lucht werkt, is de hoeveelheid geluid nog steeds te hoog om gewoon tv te kijken tijdens het gebruik. Draadloze oordopjes zijn hiervoor een uitkomst.

Wat gebruik betreft is een waterrower een stuk beter dan een ergometer die met een magneet werkt, ik roei ook “echt” en ik kan zeggen dat een water rower heel dicht in de buurt komt van echt roeien. Zoals gezegd, ik heb een ander merk maar daar ben je zo 3x zoveel geld voor kwijt.

Beantwoorden

15 april 2019 om 12:30
joost.janssens Gebruiker

Thanks!

Beantwoorden

15 april 2019 om 13:12

Goedemiddag Joost,

Deze roeiers (R80W & R85W) zijn pas gelanceerd, vandaar dat er weinig reviews over te vinden zijn.

Wat betreft geluid, een roeier met luchtweerstand maakt meer geluid dan een waterroeier. Het fijne van een waterroeier is dat het geluid van het klotsende water een echte roeibeleving geeft waardoor het geluid minder storend is. Het is lastig om te zeggen hoeveel geluid de roeier maakt omdat dit afhankelijk is van meerdere factoren. Denk bijvoorbeeld aan de hoeveelheid water en de snelheid.

Groet,

De Tunturi Expert.

Beantwoorden

15 april 2019 om 10:40
mats02 Gebruiker

Ik zou ook ergens reviews willen lezen maar vind die nergens. Het gewicht van 44 kg, dat is zeker nog zonder gevuld te zijn met water?

Beantwoorden

15 april 2019 om 11:20
mats02 Gebruiker

Of als deze te nieuw is en er daardoor nog geen reviews zijn: wat zijn de grootste verschillen met de Tunturi Fitrow 70?

Beantwoorden

15 april 2019 om 12:30

Goedemiddag Mats,

De roeier weegt 44 kilo zonder water. Er kan maximaal +/-17 liter (=+/-17 kilo) water in de tanks.

Deze roeiers zijn net gelanceerd. Dit is de reden waarom er nog weinig reviews te vinden zijn.

Groet,

De Tunturi Expert.

Beantwoorden

15 april 2019 om 13:20

Goedemiddag Mats,

Wat betreft het systeem zijn er weinig verschillen tussen de R80W/R85W en de FitRow 70. Beide roeiers maken gebruik van een bungeesysteem en hebben de waterbak aan de voorzijde van de roeiers.

De verschillen tref je in het gebruik van materiaal zoals het aluminum railsysteem bij de R80W/R85W. Daarnaast heb je de keuze tussen enkele en dubbele rails en kan de R80W en R85W professioneel ingezet worden.

Met vriendelijke groet,

De Tunturi Expert

Beantwoorden

15 april 2019 om 10:54
SnailLauncher Gebruiker

Is er ergens een gedetailleerde beschrijving van de programma’s op de monitor te vinden ?

Beantwoorden

15 april 2019 om 11:01
SnailLauncher Gebruiker

https://www.tunturi.com/gebruiksaanwijzing/

Hier heb ik de handleiding gevonden.

Beantwoorden

15 april 2019 om 12:27

Goedemiddag SnailLauncher,

Alle handleidingen zijn te vinden op de volgende locatie:https://www.tunturi.com/gebruiksaanwijzing/

Mochten er nog vragen zijn horen wij dat graag.

Groet,

De Tunturi Expert.

Beantwoorden

15 april 2019 om 12:54
powdersurge Gebruiker

Is de monitor enigszins “connected” m.a.w. kan je interfacen met smartphone oid.?

Beantwoorden

15 april 2019 om 13:21

Goedemiddag Powdersurge,

Het is helaas niet mogelijk om de monitor te contacten met een smartphone. Dit komt omdat de monitor niet over bluetooth beschikt.

Mochten er nog vragen zijn dan horen wij dat graag.

Groet,

De Tunturi Expert

Beantwoorden

15 april 2019 om 21:16
Fabiannelis Gebruiker

hoe zit dat met het water.

vulgemak? wanneer dient het water vervangen te worden? water verwijderen?

hoe lang mag die gevuld blijven staan,…

alvast bedankt

Beantwoorden

15 april 2019 om 23:36
Moderator Jim Moderator

Hi Fabiannelis!

Ik durf niet te zeggen of de Product Expert vanavond nog langs komt!  Zou je aankoop hier vanaf hangen, dan kan je er voor kiezen om het product aan te kopen zodat we het morgen kunnen navragen. Zou het antwoord dan niet positief zijn, dan kan je altijd nog kosteloos annuleren.

Groet!

Jim

Beantwoorden

16 april 2019 om 10:10
Fabiannelis Gebruiker

Aii, inderdaad te laat nu.

Er stond tot voorraad op is, had niet verwacht dat ze allemaal weg zouden zijn

mvg,

Fabian

Beantwoorden

16 april 2019 om 23:54
Moderator Paul Moderator

Dat was de dagdeal van 15 april en is nu helaas niet meer te bestellen.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.