15 augustus 2019 om 00:00
iBOOD

Travelin Schoenen

Travelin Schoenen
De wereld ligt aan je voeten

Of je nu nieuwe schoenen zoekt voor naar je werk, of nog lekker het vliegtuig instapt naar de zon: met de schoenen en slippers van Travelin' ben je voorbereid om erop uit te trekken.

18 augustus 2019 om 11:03
Dreamer_1982 Gebruiker

Beste iBood,

Even een reactie via deze schoenen aanbieding, mijn reactie gaat niet over deze schoenen maar over het retourneren van Rehab Zoltan sneakers die ik vorige week zaterdag heb ontvangen. Zeer mooie schoenen, was een koopje. Helaas is het model net wat te smal voor mijn voet dus er zit niets anders op dan ze terug te sturen.

Ik heb al jaren geshopt bij iBood, maar nog nooit wat terug hoeven sturen. Ik had verwacht ergens geautomatiseerd een retourlabel te kunnen genereren, maar helaas. Dit gaat via de klantenservice (die het volgens mij al erg druk heeft). Direct vorige week zaterdag de retourmelding via de order in mijn iBood gedaan. Nadat ik daar vorige week woensdag nog niets van had gehoord heb ik de klantenservice via een bericht benaderd (ook via het status scherm van de retour in mijn iBood, zoals staat uitgelegd). Ook daar is geen reactie op gekomen. We zijn nu ruim een week verder en ik kan de schoenen die al klaar staan om retour te gaan dus nog steeds niet versturen.

Dit is de eerste keer dat ik mee maak bij een koop op afstand dat er menselijk contact/interactie nodig is om via de wet koop op afstand te retourneren, erg raar want bij de meeste internet shops zit er zelfs een kant en klaar retourformulier bij de bestelling, of is die automatisch te genereren in je account.

De iBood klantenservice kan ik niet bereiken via mijn retouraanvraag, niet via een bericht wat ik dagen later heb gestuurd en verder is er facebook en twitter, wat ik beide niet gebruik. Dus ik probeer het via het forum nog maar eens.

Het referentienummer van mijn aangevraagde RMA is: RMA-2019/450475

Hopelijk kan een forum moderator deze nog een keer doorzetten want ik wil toch echt graag de schoenen retourneren. Dit retourbeleid zou ik echt aanpassen, want op deze manier weerhoud het mij er in ieder geval van om zaken als kleding en schoenen (waar de kans wat groter is dat ze direct retour moeten wegens niet goed passen) nog via iBood te kopen, erg jammer want er staan regelmatig leuke aanbiedingen tussen.

Nog een fijne zondag.

Groetjes,
Paul

18 augustus 2019 om 11:10
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen Paul,

Bedankt voor je uitgebreide uitleg. Wat vervelend dat je nog geen reactie hebt gehad van de klantenservice over je retour aanvraag. Het is momenteel inderdaad wat drukker dan normaal en daardoor kan het wat langer duren. Excuus daarvoor! Ik ga je melding doorgeven aan de klantenservice en hopelijk nemen ze dan snel contact met je op. Ook geef ik je feedback door over het retourproces.

Jij ook een fijne zondag!

18 augustus 2019 om 11:31
Dreamer_1982 Gebruiker

Bedankt Niek voor het snelle antwoord! En ja, ik zou echt zorgen dat het retourproces, zeker het direct retourneren onder de wet koop op afstand versimpelen. Op deze manier houd je onnodig mensen bij de klantenservice aan het werk die hun tijd beter kunnen gebruik om echte service te verlenen, bijv. bij klanten met producten die later kapot gaan e.d.

Fijn zondag, hopelijk stopt het nog eens met regenen :)

Dit topic is gesloten en daarom is het is niet meer mogelijk om te reageren.