12 juli 2018 om 00:00
iBOOD

HEAD Tennis & Padel

HEAD Tennis & Padel
New rackets please!

Kriebelt het bij jou ook als je Wimbledon kijkt? Dat kunnen wij ons heel goed voorstellen! Daarom tennisdeals!

Deze Flash Sale bestaat uit een ruime keuze aan tennis- en padelrackets en accessoires. Padel? Zeker, padel is een combinatie tussen squash en tennis en is mateloos populair in Spanje. Christiano Ronaldo en Messi spelen het graag en ook Johan Cruijff was een groot liefhebber.

12 juli 2018 om 00:51
hvwittel Gebruiker

Er staat 2x een Head Graphene XT Speed Elite op de pagina. Eentje was oorspronkelijk 199 en de andere 219. Toch is de tekst en de specs identiek. Wat is het verschil tussen die 2? 
Overigens jammer dat er geen rackets tussen staan met een 18/20 patroon; dat beetje extra controle kan ik wel gebruiken. Snelheid maak ik zelf wel.

12 juli 2018 om 01:38
Moderator Niek Moderator

Goedenavond hvwittel,

De omschrijving en specificaties zijn inderdaad exact hetzelfde. Ik ga dit even voor je navragen wat het verschil is tussen beide.

12 juli 2018 om 09:34
Moderator Bas iBOOD Moderator

Dit foutje hebben we inmiddels aangepast!

Bedankt voor je alertheid.

12 juli 2018 om 12:49
hvwittel Gebruiker

Duidelijker zo :)

Overigens moet je ook nog maar even de specificaties bekijken (bij alle tennisrackets). Een snarenpatroon van 16/9 zou 16/19 moeten zijn.

12 juli 2018 om 13:00
peterbeckers Gebruiker

Beste Ibood,

Worden de rackets ” Graphene XT Radical MPA Racket” besnaard geleverd?

Groeten,

12 juli 2018 om 13:44
Moderator Tom Moderator

Dag Peterbeckers

de rackets worden besnaard geleverd.

Met vriendelijke groeten

Tom

12 juli 2018 om 13:22
s.berenschot Gebruiker

XT Prestige PWR racket

12 juli 2018 om 13:24
s.berenschot Gebruiker

De Graphene XT Radical MPA Racket XT. Heeft de beschrijving van de Prestige PWR racket?

12 juli 2018 om 17:30
hvwittel Gebruiker

Er staat nu ook niet zo heel veel informatie bij, dus het zal wel kloppen :)

12 juli 2018 om 23:41
ruudvanerp Gebruiker

Iemand tips welk racket ik moet nemen? Speel gemiddeld 1 a 2 keer in de week, competitie en af en toe tournooitjes.

13 juli 2018 om 08:03
hvwittel Gebruiker

Ligt er aan wat voor type speler je bent.

De Graphene XT Speed Elite is een blend van kracht en controle, vooral goed voor vlakke en topspin slagen meestal vanuit de baseline. Dit is het racket waar Novak Djokovic zijn naam aan committeert. Hij speelt dus met een racket uit deze serie, al is die speciaal voor hem aangepast (ander handvat, gewichtjes geplaatst, etc.).

De Graphene XT Radical is een racket dat niet voor een specifiek spel bedoelt is, en dus juist overall alles redelijk goed kan maar niet in heel veel uitblinkt. Het is redelijk makkelijk om kracht te genereren. Dit is een racket voor gevorderden; de sweetspot is redelijk klein. In het verleden was Murray hieraan gekoppeld, maar weet niet of dat nog steeds zo is.

De IG Instinct serie ken ik niet, dus daar kan ik geen advies over geven.

13 juli 2018 om 00:04
leandert2007 Gebruiker

Spijtig dat je maar 4 sets padel ballen kunt bestellen. Met de verzendingskosten zijn ze dan niet meer interessant.

13 juli 2018 om 09:16
LandRoverTeun Gebruiker

Welke tennisschoen (voor heren) is het meest geschikt voor gravel?

Bij de goedkopere schoen staat “geschikt voor alle baansoorten”, maar dat kan ik me haast niet voorstellen. Iedere baan vereist toch een ander type profiel?

En bij de duurdere schoen staat helemaal geen baansoort gespecificeerd…?

Mvg

13 juli 2018 om 10:03

Hi Teun,

Ik ga dit even informeren!

13 juli 2018 om 10:53

Wij bieden deze keer enkel allcourt schoenen aan, deze zijn geschikt voor meerdere baansoorten.

Voor specifiek gravel zijn er ook andere zolen beschikbaar, maar deze bieden wij nu helaas niet aan.

13 juli 2018 om 12:59
hvwittel Gebruiker

Als je echte gravelschoenen wil kun je het beste zoeken naar schoenen met een visgraatmotief. Daarmee heb je op andere baansoorten (smashcourt, hard court, canada ten, kunstgras) veel minder grip op. All-court schoenen zijn op geen van de banen perfect maar waar je wel op elke baansoort goed mee uit de voeten kan.

Ik heb zelf nooit op Head schoenen gespeeld, maar van wat ik bij ons op de club heb gehoord is dat in ieder geval de Revolt Pro een goede schoen is, maar niet geschikt als je redelijk brede voeten hebt. Ze geven vooral heel goede ondersteuning en stabiliteit.

15 juli 2018 om 09:34
Pietervs Gebruiker

Jammer dat het weer alleen maar tennis en paddel is.

Volgens mij zijn er meer squashspelers dan padddelspelers en maakt Head ook squash rackets…

Tip voor de volgende keer?

15 juli 2018 om 10:39
Blaat78 Gebruiker

De Elite 6R combi heeft maar 1 schouderband. Dus niet twee schouderbanden, zoals in de omschrijving staat. De Core 6R heeft wel 2 schouderbanden.

15 juli 2018 om 16:58
piet5d Gebruiker

Hallo

Ik bestelde net 2 tennisrackets HEAD Graphene XT Radical MPA. Ik ben specifiek op zoek naar rackets met een groot racketblad (107 inch).

Bij de specificaties staat deze maat opgegeven maar er staat een ander type racket boven. Kunnen jullie me laten weten dat ik toch de rackets met groot racketblad heb besteld?

Indien geen groot racketblad, graag bestelling annuleren en specificaties aanpassen op de website aub?

Groeten Piet

15 juli 2018 om 20:05
s.berenschot Gebruiker

Head Size: 98 sq. in. / 632.26 sq. cm.

Length: 27in / 68.58cm

Strung Weight: 11oz / 311.84g

Balance: 12.76in / 32.41cm / 6 pts HL

Swingweight: 320

Stiffness: 65

Beam Width: 20.5mm / 23.5mm / 21.5mm /

Composition: Graphite/Graphene

Power Level: Low-Medium

Stroke Style: Full

Swing Speed: Fast

Racquet Colors: Black/Orange

Grip Type: Head Hydrosorb Pro

String Pattern: 16×16 or 16×19 Mains skip: 8T, 8H Two Pieces No Shared Holes

String Tension: 48-57 pounds

Dit topic is gesloten en daarom is het is niet meer mogelijk om te reageren.