14 juni 2018 om 00:00
iBOOD

Bolas Swim- en Boxershorts

Bolas Swim- en Boxershorts
For men with balls...

... is de slogan van Bolas. Stoere boxershorts met hippe prints. En gave zwemshorts. Daar zijn ze goed in bij Bolas. In deze Flash Sale bieden we dat aan.

14 juni 2018 om 10:22
browerpower Gebruiker

Goeie actie, maar snap de verzendkosten niet.

Heeft Bolas zelf ook niet

Beantwoorden

14 juni 2018 om 10:37
Moderator Bas iBOOD Moderator

Hoi browerpower,

Als we deze deals naar jou willen verzenden moeten wij daar verzendkosten voor betalen, er is tenslotte geen bedrijf dat zegt: iBOOD, wij brengen jullie pakketjes gratis rond.

We kunnen deze verzendkosten verrekenen in de prijs, maar dat vinden wij niet fair. Als je dan namelijk 3 producten bestelt, dan betaal je dus ook 3x de verstopte verzendkosten.

Daarom rekenen wij de verzendkosten transparant door, door de verzendkosten gewoon te tonen.

Groeten,
Bas

Beantwoorden

14 juni 2018 om 10:56
Jurr. Gebruiker

Drogreden!

Beantwoorden

14 juni 2018 om 11:54
brighther Gebruiker

Jij denkt dat de baas van Coolblue de verzendkosten voor jou uit eigen zak betaalt?

Beantwoorden

14 juni 2018 om 18:20
browerpower Gebruiker

Ok top!

Zowiezo goeie actie, 2 setjes ✔️

Beantwoorden

15 juni 2018 om 22:46
J0ris Gebruiker

Hoelang is er garantie op deze producten ibood?

Beantwoorden

15 juni 2018 om 23:42
Moderator Paul Moderator

Bij normaal gebruik van het product zal het niet nodig zijn om garantie te claimen. Mocht er wel iets aan het product mankeren dan kun je je tot iBOOD richten.

Beantwoorden

15 juni 2018 om 23:49
J0ris Gebruiker

Dag Paul, graag had ik de garantie periode geweten die Ibood voor dit soort producten toepast. Bedraagt deze 3 maanden ipv de wettelijke periode van 2 jaar.

Beantwoorden

15 juni 2018 om 23:54
Moderator Paul Moderator

Om daar meer duidelijkheid over te krijgen kun je een mailtje sturen naar klantendienst@ibood.be

De wettelijke garantie van 2 jaar waar je over spreekt is overigens een aanbeveling van de Europese commissie, waarvan afgeweken kan worden. In de meeste gevallen wordt dit overigens wel gehanteerd.

Beantwoorden

16 juni 2018 om 01:29
Arjan P Gebruiker

En weer merk ik dat iBood hier onjuist over garantie informeert. De wettelijke termijn van 2 jaar is geen aanbeveling maar een Europese richtlijn – en een richtlijn moet verplicht in wetten worden opgevolgd door lidstaten. Dit mag echter wel op nationaal niveau geinterpreteerd worden, en in NL is de regel zo uitgelegd: een leverancier (dus niet de fabrikant) moet een deugdelijk product leveren dat een normale termijn goed functioneert. Meestal is dat 2 jaar of meer, van een wasmachine mag je wel meer dan 5 jaar verwachten bijvoorbeeld.. https://www.consuwijzer.nl/elektronica/garantie/wettelijke-garantieperiode-in-europa

Beantwoorden

16 juni 2018 om 01:50
Moderator Berlinda Moderator

Beste Arjan P,

Ik snap wat je bedoeld met die 2 jaar. Maar dit betreft geen elektronica, als een wasmachine. Deze topic gaat over Swim- en Boxershorts. Daar zit tot nu toe geen elektronica in. Ik ben benieuwd in welke winkel offline of online, je kan aankomen met laten we zeggen qua boxershorts 50 weken gedeeld door een verpakking van 4 boxers is 12,5 week gedragen per jaar minimaal (gewassen tussendoor, hoop ik). Als jij ze na bijna 2 jaar nog ergens kan inleveren onder garantie, zou ik graag hier een link van je willen zien.
Groetjes,

Berlinda

Beantwoorden

16 juni 2018 om 01:52
J0ris Gebruiker

Dank voor de verduidelijking Arjan, dit wou ik dus bewijzen. Dat ibood tot 2x toe de vraag ontwijkt is gewoon betreurenswaardig.

Beantwoorden

16 juni 2018 om 01:59
J0ris Gebruiker

Beste, een zwembroek is misschien niet het beste voorbeeld van langdurige degelijkheid. Maar neem nu bijvoorbeeld een duur merk schoenen waarvan de kwaliteit nog eens extra in de verf gezet wordt. Hiervan kan men toch verwachten dat het lapje rubber stevig vast gemaakt wordt ipv een goedkope lijm zodat het minstens een jaar of 2 erop blijft zitten vanonder.

Brantano levert dit bv wel volgens de wettelijke garantie: https://www.brantano.be/nl/algemene-voorwaarden/

Neemt niet weg dat en Europese richtlijn dit bepaalt en jullie niet openlijk de garantie van max 3 maanden willen/durven adverteren.
Ik zie een aanpassing van jullie attitude tegemoet.

Beantwoorden

16 juni 2018 om 02:03
Moderator Paul Moderator

Heren, er is doorverwezen naar iBOOD en duidelijk gemaakt dat de discussie hier niet gevoerd gaat worden. Graag on-topic blijven.

Welterusten.

Beantwoorden

16 juni 2018 om 08:57
eva864 Gebruiker

Volgens de Europese richtlijn is de minimumgarantie 2 jaar, waarbij:

- elk defect dat wordt vastgesteld binnen de eerste 6 maanden na aankoop wordt beschouwd als zijnde aanwezig op het moment van aankoop (“productiefout”). Dit betekent dat de verkoper binnen die periode altijd garantie moet geven, tenzij hij kan aantonen dat het defect niet het gevolg is van een productiefout.

- elk defect dat wordt vastgesteld tussen 6 maanden en 2 jaar na aankoop niet automatisch wordt beschouwd als zijnde een productiefout. In die periode moet de koper aantonen dat het defect aanwezig was op het moment van aankoop om garantie te krijgen.

Lidstaten mogen deze garantie uitbreiden (zoals in Nederland), maar niet beperken. Maw, garantie beperken tot 3 maand kan niet (tenzij de verkoper kan aantonen dat de schade een gevolg is van een foutief gebruik door de koper), ook niet voor zwembroeken e.d.

Beantwoorden

16 juni 2018 om 09:08
Moderator Jelle Moderator

Beste eva864,

Zoals hierboven aangegeven: Er is doorverwezen naar iBOOD en duidelijk gemaakt dat de discussie hier niet gevoerd gaat worden. Graag on-topic blijven.

Groet,

Jelle

Beantwoorden

16 juni 2018 om 09:43
eva864 Gebruiker

Beste Jelle,

Je kan dit beschouwen als off topic, dat is per slot het gemakkelijkste voor iBood. Persoonlijk vind ik de garantie geboden bij aankoop van een product een belangrijk deel van de deal. Als de vraag gesteld wordt welke garantie bij dit product geboden wordt en daar blijkbaar geen duidelijk antwoord op gegeven kan worden, dan is een discussie hierover wat mij betreft on topic.

Beantwoorden

17 juni 2018 om 03:01
J0ris Gebruiker

Beste, ik deel de mening gezien hier duidelijk in de advertentie de garantie “vergeten” is te vermelden. Terwijl bij producten waar Ibood de garantie niet beperkt er wel prompt 2 jaar staat.

Dit is gewoon zeer misleidend & onwettelijk.
Kun je misschien iemand van Ibood hier eens laten reageren om duidelijkheid te scheppen over hun onwettelijk beleid?

Beantwoorden

16 juni 2018 om 08:45
mark.brentjens Gebruiker

Hoe weet ik welke maat ik moet kiezen voor de zwemshorts?

Beantwoorden

16 juni 2018 om 08:58
Moderator Jelle Moderator

Beste mark.brentjens,

Hieronder een link waar je ongeveer vanuit kan gaan.

https://www.kledingmaten.net/kledingmaten-zwembroek/

Groet,
Jelle

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.