2 januari 2018 om 00:00
iBOOD

Fitnessapparaten

Fitnessapparaten
Gezond het nieuwe jaar in

We hoeven het éigenlijk niet te zeggen, hè? Die extra pondjes, die mogen er wel af. Na Sinterklaas, Kerstmis én Oud & Nieuw heeft je lichaam de nodige klappen mogen verduren; tijd om het tij te doen keren. En met de items in deze Fitness Flash gaat dat gemakkelijker dan ooit!

2 januari 2018 om 01:07
Jocrisse Gebruiker

Let op: in verband met de grootte en het gewicht van dit product vallen de retourkosten hoog uit, namelijk € 77,-. Zend je de loopband in goede staat terug in een onbeschadigde verpakking, dan krijg je 100% van het aankoopbedrag terug. Is dit niet het geval, dan bedraagt het retourbedrag 60%.”

Staat als tekst bij de roeitrainer. Geldt dat dan ook voor de roeitrainer of alleen voor de loopband?

En “onbeschadigde verpakking”? Dat wil ik de verkoper zelf wel eens voor elkaar zien krijgen.

2 januari 2018 om 09:22
ree2014 Gebruiker

Die retourvoorwaarden gaan in tegen de wet, zeker de zin over de verpakking en daarmee is de hele voorwaarde van tafel.

Ik zou me er niet druk om maken.

2 januari 2018 om 09:53
Moderator Bas iBOOD Moderator

We hebben de voorwaarden zojuist, in overleg met de leverancier, aangepast.

Wanneer je besluit het product te retourneren, dan kan dit via een zelf gekozen transporteur of via ons (waarbij bovenstaande kosten worden gerekend).

En bedankt voor je alertheid m.b.t. de roeitrainer, we hebben ‘loopband’ daar vervangen door ‘roeitrainer’.

2 januari 2018 om 12:01
mdebrauwere Gebruiker

Ik wens het apparaat te gebruiken in nabijheid van onze kinderkamer. Maakt het toestel veel geluid? Technische gegevens decibel productie?

2 januari 2018 om 12:35
Official Product Expert NordicTrack-Expert Official Product Expert

Beste mdebrauwere,

De beste wensen voor 2018!

Hartelijk dank voor uw vraag.

Voor welk toestel stelt u de vraag?

In zijn algemeenheid kunnen we wel zeggen dat het gebruik van een onderlegmat het geluid dempt en ook de vloer beschermt.

De apparaten maken niet veel geluid maar dit is ook afhankelijk van het gebruik (snelheid, stijl van hardlopen bijvoorbeeld etc). Wanneer je aan het hardlopen bent maakt dat wat meer geluid als wanneer je aan het wandelen bent bijvoorbeeld. Het laatste maakt vrijwel geen geluid.

Succes met uw keuze! Mocht u nog aanvullende vragen hebben dan hoor ik het graag!

Sportieve groeten, de NordicTrack expert

2 januari 2018 om 17:02
Sebyha Gebruiker

Wordt de ProForm High Intensity Trainer over de trap op de eerste verdieping bezorgd? Het appartementencomplex is niet voorzien van een lift.

2 januari 2018 om 19:16

Beste Sebyha,

De beste wensen voor 2018!

Bedankt voor de vraag! We werken voor de levering van deze ProForm High Intensity trainer samen met een transporteur. De chauffeur is niet verplicht het apparaat op de eerste verdieping te bezorgen maar ervaring leert dat wanneer het netjes wordt gevraagd de chauffeurs vaak best bereidwillig zijn te helpen.

Maar wellicht is het een idee om voor de zekerheid op de dag van bezorging hulp stand-by te hebben.

Veel succes met de keuze!

Sportieve groeten, de NordicTrack expert

4 januari 2018 om 07:29
ErikDols Gebruiker

Geef die bezorgers tien euro en ze brengen hem zo de trap op. Nog nooit meegemaakt dat dat niet werkte.

2 januari 2018 om 17:43
erwdeg Gebruiker
3 januari 2018 om 07:40
erwdeg Gebruiker

Niemand ervaring?

Belasting voor de knieën?

2 januari 2018 om 20:09
gsroet Gebruiker

Er staat in de specificaties niet over de max lengte van de gebruiker. (wel het gewicht)

Verder lees ik het goed, dat het weerstandsniveau mechanisch moet worden ingesteld?

2 januari 2018 om 20:10
gsroet Gebruiker

ps vragen over de roeitrainer

2 januari 2018 om 20:48

Beste gsroet,

Bedankt voor de vragen en de beste wensen nog!

Deze roeitrainer is geschikt voor een maximale lengte van 2.05M. Het is een vrij grote roeitrainer welke makkelijk te verkleinen/ op te bergen is middels een uniek opklap systeem.

De weerstand van deze programma’s stel je inderdaad zelf handmatig in met een hendel.

Succes met de keuze!

Sportieve groeten,

De NordicTrack expert

2 januari 2018 om 21:02
razortje Gebruiker

Mensen ik zou dit niet kopen! Ibood licht je hier gigantisch op.

Ik heb deze P60i gekocht op 11 december 2017. Toen waren op het forum al vragen of dit wel de P60i zou zijn en niet de goedkopere 600i. Nu heb ik hem inmiddels binnen gekregen en uitgepakt, en dit blijkt inderdaad gewoon het buitenlandse 600i model te zijn. Al gewoon te koop in Amerika voor $700! 
Beetje jammer dit Ibood. Hoop dat jullie hier een oplossing voor kunnen bedenken. Je geeft nu klanten immers het gevoel dat ze €900 korting hebben als aanbieding terwijl ze in werkelijkheid een 600i krijgen voor $700 uit Amerika…

2 januari 2018 om 21:51

Beste razortje,

Bedankt voor uw bericht.

Er worden soms wereldwijd meerdere loopbanden uitgebracht met dezelfde naam. Loopbanden die worden verkocht in andere landen durf ik niet wat over te zeggen aangezien deze niet worden gevoerd in Nederland.

U kunt voor deze loopband uit gaan van de genoemde specificaties.

Ik hoop dat u toch nog veel plezier heeft van uw aanschaf.

Fijne avond!

2 januari 2018 om 22:19
razortje Gebruiker

Wat is dat nou weer voor vaag antwoord?

De P60i is een ander model. Deze is immers zo nieuw dat Nederlandse verkopers er ook nog niet al teveel vanaf weten omdat het een nieuw model is. De 600i is een model uit voorjaar 2016 dus bijna al 2 jaar oud! (zie reviews op diverse Amerikaanse verkoop websites…).

Het is dus gewoon misleidend dat je hier een nieuw type model verkoopt, en je dan wel jullie prijs vergelijken met de prijs van de P60i op andere Nederlandse verkoopsites om te laten zien dat jullie zoveel goedkoper zijn… en dan stiekem een Amerikaans model van 2 jaar oud leveren aan de klant. 
Dan kan je toch niet met zo’n nietszeggende reply komen als hierboven? Neem aan dat Ibood dan ook als professionele online webshop ook een met een professionele reply moet komen en met een professionele oplossing.

2 januari 2018 om 23:40
Moderator Paul Moderator

Heb je hier al een professioneel serviceverzoek (verkeerde levering) voor ingediend, zodat de professionele klantenservice voor een professionele oplossing kan zorgen?

3 januari 2018 om 00:18
GertCoenen Gebruiker

Op de website van proform is de P60i niet te vinden….enkel zoals aangehaald de veel goedkopere 600i…

3 januari 2018 om 09:47
knakworsten Gebruiker

Hieronder staat het artikelnummer, op Bol heet hij ook P60i. Gewoon kijken of de specs goed genoeg voor je zijn dunkt me.

3 januari 2018 om 00:29
Carlo-70 Gebruiker

Ik heb daarstraks de p60i besteld en ga deze bestelling annuleren. Het is inderdaad het goedkope 600i model. In de US te koop voor 700 usd.

Jullie misleiden te vaak ibood!

Hier moeten juridische stappen ondernomen worden.

3 januari 2018 om 09:22
Official Product Expert ProForm-Expert Official Product Expert

Beste razortje en Carlo-70,

Excuses voor de verwarring. Er zijn meerdere loopbanden die ProForm Performance 600i worden genoemd, ook uit de oude collectie van ProForm in inderdaad Amerika. Om verwarring te voorkomen kiezen we er in Nederland soms voor om een kleine aanpassing te doen in de naam. De ProForm P60i Loopband is wel degelijk het nieuwste model in de Nederlandse markt. Om een goed vergelijk te maken zou je op het artikelnummer kunnen zoeken (PETL99816).

Een fijne dag gewenst!

Sportieve groeten,

De ProForm Expert

3 januari 2018 om 09:46
knakworsten Gebruiker

Zie dat hij inderdaad op Bol.com bijvoorbeeld ook gewoon P60i heet en in het buitenland 600i. Op Bol is hij 1899€. In Frankrijk ergens 1499€.

3 januari 2018 om 09:42
Carlo-70 Gebruiker

Beste proform expert,

Welke zijn de verschillen met de 600i die het prijsverschil rechtvaardigen zouden rechtvaardigen?

Mijn inziens geen enkel!

U mag dit niet verkopen als een product dat onder de marktprijs wordt verkocht.

Met een korting van 50% zou dit product moeten geprijsd worden rond de 450 eur.

Ik had het dan ook graag aan deze prijs verkregen.

3 januari 2018 om 10:09
eva864 Gebruiker

De expert heeft hierboven al in antwoord op jouw bericht aangegeven dat er verschillende (laten we voor het gemak zeggen, Amerikaanse en Europese) modellen zijn met dezelfde naam (600i) die niet dezelfde lading dekt. Om verwarring te vermijden, wordt volgens de expert de naam in Nederland dan al eens aangepast naar P60i. Of het slim is van Proform om verschillende toestellen onder dezelfde naam uit te brengen, is natuurlijk een andere vraag.

Maar misschien doet dit er allemaal niet zo toe. Beantwoorden de specificaties aan wat je zoekt? En vind je de prijs die je hier betaalt goed voor wat je krijgt (los van de “van”-prijs, waarvan iedereen weet dat dit de lanceringsprijs is die in de meeste gevallen nooit ook maar door enige handelaar ook effectief werd gevraagd)? Als het antwoord “ja” is, zit je toch goed? En als het “nee” is, annuleer je toch gewoon je bestelling en ga je elders op zoek naar een toestel dat beter aan je verwachtingen (specificaties/prijs) voldoet?

En natuurlijk wil iedereen dit toestel bij voorkeur wel goedkoper krijgen dan de prijs waarvoor het hier wordt aangeboden. Als hij gratis is, ben ik ook kandidaat.

3 januari 2018 om 12:58
ThijsBart Gebruiker

Ivm met de roeitrainer: er is garantie op, wat als er iets is zodat ik mijn garantie nodig heb? Hoe wordt dit dan geregeld?

3 januari 2018 om 13:24

Beste ThijsBart,

Hartelijk dank voor uw vraag!

Mocht er onverhoopt iets defect gaan dan kan ik u het beste adviseren om een service verzoek in te dienen via uw ibood account en dit vervolgens aan hen voorleggen. Zij zullen het dan in behandeling nemen en vervolgens actie ondernemen.

Bij de roeitrainer is 3 jaar garantie aan huis inbegrepen wat betekent dat NordicTrack dan hetgeen voor u gaat herstellen. Dit kan in de vorm van een monteur zijn maar bijvoorbeeld ook het toezenden van een onderdeel welke u zelf kunt herstellen. Dit alles uiteraard kosteloos.

Sportieve groeten,

De NordicTrack Expert

3 januari 2018 om 15:07
ThijsBart Gebruiker

En hoe komt het dat deze €499 geprijsd staat? Ik lees hierboven dat er verschillende modellen zijn, is dat bij deze roeitrainer ook zo? Ik zie deze roeitrainer overal voor €999 geprijsd..

3 januari 2018 om 15:37
pp83 Gebruiker

Dat is het concept van Ibood, dingen goedkoper aanbieden.

3 januari 2018 om 16:38

Beste ThijsBart,

Wereldwijd kan het soms voorkomen dat er verschillende modellen onder dezelfde naam worden aangeboden maar ik durf daar niets over te zeggen aangezien ik deze niet ken. Deze worden namelijk niet gevoerd in Nederland. U kunt voor deze roeitrainer uitgaan van de specificaties die worden weergegeven.

Normaal gesproken wordt de roeitrainer inderdaad voor meer aangeboden echter heeft ibood dus nu een leuke aanbieding :)

Sportieve groeten,

De NordicTrack Expert

3 januari 2018 om 16:41
erwdeg Gebruiker

Niemand die interesse heeft in die ProForm High Intensity Trainer of ervaring heeft met dat toestel of soortgelijke?

3 januari 2018 om 16:42
erwdeg Gebruiker

Eventueel een adres waar deze even kan getest worden?

3 januari 2018 om 17:03
Geaaa Gebruiker
3 januari 2018 om 17:09
erwdeg Gebruiker

thx, maar wil er wel zelf eens opgestaan hebben om deze aan te voelen

4 januari 2018 om 10:31

Beste erwdeg,

Ik vermoed dat ik niet aan mag geven waar dit of een soortgelijk toestel wellicht te testen is maar hopelijk kan ik u hiermee iets verder helpen.

De beweging van de ProForm H.I.I.T. Trainer is vergelijkbaar met een Bowflex, het is een combinatie tussen een stepper en een crosstrainer. Ook is de beweging wat intensiever vergeleken met een crosstrainer waardoor je in een korte tijd veel calorieën kunt verbranden. Vandaar ook High Intensity Interval Training. Zelf kunt u uiteindelijk de weerstand en belasting bepalen met de 24 verschillende weerstandsniveaus van de ProForm H.I.I.T. Trainer.

Verder is het belangrijkste verschil met de Bowflex dat de ProForm H.I.I.T. Trainer een stil magnetisch weerstandssysteem heeft waardoor deze nauwelijks geluid maakt. Een Bowflex daarentegen is wat luidruchtiger aangezien deze is voorzien van een lucht weerstandssysteem. Daarnaast heeft de ProForm H.I.I.T. Trainer meer programma’s en een hoger belastbaar gewicht.

Hopelijk heeft u iets aan deze informatie :)

Succes met de keuze!

Sportieve groeten,

De ProForm expert

4 januari 2018 om 13:30
erwdeg Gebruiker

Ik deze nm de Bowflex even testen, zoals je beschrijft is de oefening op zich gelijkaardig, zal dan voor middernacht een beslissing nemen :)

4 januari 2018 om 13:59

Beste erwdeg,

De beweging is inderdaad vergelijkbaar.

Helemaal goed. Mocht u nog aanvullende vragen hebben aarzel dan niet om deze te stellen.

Succes met de keuze!

Sportieve groeten,

De ProForm expert

3 januari 2018 om 20:34
ThijsBart Gebruiker

Blijkbaar ben ik te laat :-(

3 januari 2018 om 22:08
Moderator Niek Moderator

Hallo ThijsBart,

Hij is helaas uitverkocht :-( Je kunt hem altijd als tip plaatsen in het tip iBOOD forum en misschien komt hij dan nog een keer voorbij. Dit forum vind je hier.

3 januari 2018 om 22:39
ThijsBart Gebruiker

Zolang ga ik niet wachten..als jullie er niet 1 over het hoofd gezien hebben ga ik er elders 1 kopen ;-)

Ik hoor het wel :-)

4 januari 2018 om 08:55
erwdeg Gebruiker

Hoe verloopt de support na 3 jaar, kan je dan zelf ProForm contacteren?

4 januari 2018 om 09:42

Beste erwdeg,

Hartelijk dank voor de vraag!

Wanneer er buiten de garantietermijn een defect is dan kun je gewoon terecht bij de importeur van ProForm in Nederland. Mocht dit onverhoopt gebeuren, wat we in eerste instantie niet verwachten, dan zal er op maat naar een oplossing worden gezocht. Het is mogelijk om dan alsnog een monteur in te schakelen of onderdelen te bestellen op eigen kosten.

Mocht u nog aanvullende vragen dan hoor ik het graag.

Succes met de keuze!

Sportieve groeten,

De ProForm expert

4 januari 2018 om 15:13
BvZwolle Gebruiker

Is dit apparaat te gebruiken voor een relatieve starter op het gebied van lichaamsbeweging? Ik heb door rugklachten ruim een jaar niet kunnen sporten. Daarvoor intensief spinning gedaan.

4 januari 2018 om 15:37

Beste BvZwolle,

Hartelijk dank voor de vraag!

Deze fitness toestellen zijn zowel geschikt voor de beginnende als ook voor de ervaren sporter. Bij de loopbanden en Hiit trainer zitten veel afwisselende programma’s inbegrepen welke voor elk niveau zijn ontwikkeld. Deze toestellen zijn ook zeer geschikt om de rugspieren te trainen en dit kan dan ook op elk gewenst niveau worden gedaan.

Succes met uw keuze!

Sportieve groeten,

De ProForm expert

Dit topic is gesloten en daarom is het is niet meer mogelijk om te reageren.