4 augustus 2016 om 00:52
iBOOD

Invicta Herenhorloges

Invicta Herenhorloges
Invicta Herenhorloges

Invicta betekent onoverwinnelijk. En dat voel jij je met zo'n robuust Zwitsers herenhorloge om je pols. Of je beste makker, vader, of broer... want een mooi horloge maakt altijd een geweldig cadeau.

4 augustus 2016 om 02:30
johnnyrijksen88 Gebruiker

Ik heb de Invicta Pro Diver 8928OB(Original Bezel) besteld. Hopelijk is het de versie die je terugziet in deze link:

http://ie-en.forum.ibood.com/products/40358-invicta_8928_pro_diver_automatic_watch/

Ik refereer naar de afbeelding onderaan de pagina. Niet de bovenste afbeelding, zie klein verschil van de cijferaanduiding op de Bezel. Persoonlijk vindt de Original Bezel net wat mooier/chiquer als de alternatieve Coin Bezel. Er zit een goed functionerend automatisch uurwerk in van Seiko(Japan Movement, kwaliteit) namelijk de: Caliber NH35A. Leuk detail is dat je een Skeleton Case Back hebt. Dat wil zeggen dat je een glazen plaatje aan de onderkant van het horloge hebt waar je het 24 Jewels automatisch uurwerk kunt bekijken en ziet bewegen. Het is een hommage model van Invicta aan de Rolex Submariner Blue 16613(Google it!) In mijn mening een erg mooi horloge voor een relatief klein bedrag met een goed automatisch uurwerk en mooie looks en afwerking voor alledaags gebruik. De 40mm kast staat mij erg goed(bezit hetzelfde model in een andere kleurstelling) en ik heb grote/dikke polsen en hij is bij de lokale horlogezaak makkelijk specifiek op maat te laten maken. Zelfs op de sluiting is ie nog een x aantal mm te verstellen zodat hij perfect past. Draagt ook perfect onder een overhemd met lange mouwen. En last but not least je kunt er de tijd en datum op zien ;) 

Groetjes van een liefhebber en veel succes!

4 augustus 2016 om 21:16
wbree Gebruiker

Wat voor uurwerk zit daar in?

Zwitsers , Japans of Thais?

5 augustus 2016 om 01:54

Een Japans(Seiko) uurwerk. Invicta was van oorsprong een Zwitsers bedrijf overgenomen door een Amerikaans bedrijf en het wordt geassembleerd in Thailand/Maleisie.

4 augustus 2016 om 02:37
W84 Gebruiker

Ik kan nog steeds geen pijl trekken op dit merk… zie ze steeds bij Lucardi liggen voor weinig. Afgeprijsd van rond de 600 euro voor iets van 100 euro. Dan denk ik, tja waarom dan of zijn het gewoon overdreven adviesprijzen?

4 augustus 2016 om 08:44
nolvv Gebruiker

Let op niet alle Invicta’s hebben een Zwitsers uurwerk deze bv. nie5t :Invicta Men’s 17440 Japanese-quartz movement

Advies prijs zijn belachelijk overal dik er onder !!!!!

5 augustus 2016 om 08:47
basskabouter Gebruiker

Heb nu 2 invicta horloges..zijn wannabe rolexen..die namen hebben als “prodiver”, zijn helemaal niet waterdicht, maar alleen spatwaterdicht. Gewoon een nepmerk die blijkbaar denken dat mensen er 500 euro voor zouden betalen en dat als adviesprijs hanteren. Koop lekker een Seiko, Quartz of casio, dan weer je in ieder geval wat je hebt. Enige wat wel klopt is: het zijn typisch Amerikaanse horloges, groot en schreeuwerig en mensen zullen 5 seconden denken dat je een Rolex om hebt, maar na 5 seconden blijkt dat je toch een kansloos namaak product hebt.

5 augustus 2016 om 11:13
lionintheusa Gebruiker

Wat een slap geklets. Ik heb al jaren een aantal Invicta horloges (overigens niet bij ibood besteld maar uit de USA meegenomen), en ze zijn allemaal waterdicht. Kan er gewoon mee zwemmen, Nog nooit een spoortje vocht gezien in de horloges. Mooie grote horloges, zwaar en degelijk, en met een design dat je bij vele merken ook kan terugvinden. Kennelijk is er een markt voor, en vinden veel mensen dat mooi. Eventuele reparaties kunnen gewoon in NL uitgevoerd worden bij een repair center in Hedel.

En als je ze niet mooi vindt, dan koop je ze toch niet? Jij hebt er 2, en hebt er kennelijk spijt van. Val ons dan niet lastig met je teleurstelling en ongefundeerde en onterechte kritiek.

6 augustus 2016 om 10:40
basskabouter Gebruiker

Nee jij hebt lekker veel ervaring..nog geen invicta op IBood gekocht..dat zijn dus niet de Amerikaanse! Wereld van verschil! Kijk goed naar de omschrijving van de Prodiver wat er staat over waterdichtheid! Bovendien is de rand die zwart lijkt (zoals bij Rolex) niet zwart maar grijsachtig. De NIET Amerikaanse zijn gewoon een totaal andere kwaliteit! 

7 augustus 2016 om 00:27

Quote: Kijk goed naar de omschrijving van de Prodiver wat er staat over waterdichtheid!

Waterdicht tot 200m, geschikt om mee te zwemmen en te duiken. Niks mis mee toch? Knappe vent die tot 200m kan duiken. Er zijn maar een handjevol mensen op de wereld die zulke dieptes behaald hebben.

9 augustus 2016 om 11:37
StijnCr Gebruiker

Johny, die aanduiding van diepte is gewoon een mathematische berekening van de druk die het horloge aankan.

Zelfs als je wilt duiken tot 30m, moet je een horloge kopen die minstens tot 100m diepte aankan.
Dit omdat de diepte-aanduiding vaak slechts geldig is voor een korte periode, terwijl een duik makkelijk langer dan een half uur duurt.

Een horloge dat gekeurd is voor waterbestendigheid tot 200m, kan dus zeker mee genomen worden op een recreatieve duik.

9 augustus 2016 om 11:49
StijnCr Gebruiker

Johny, trouwens nog een extra opmerking:

Freedivers raken nog dieper dan 200m op 1 adem …

http://www.herbertnitsch.com/herbert/world-records.html

6 augustus 2016 om 03:32
skippy966 Gebruiker

zou graag een bestellen, maar zijn deze automatisch? Dus zonder batterij?? Er staat er precies nergens vermeld….de mijne die ik hier thuis heb is automatisch en wil graag terug zo een zonder batterij….

7 augustus 2016 om 00:16

Sommige zijn automatisch dus geen batterij en ze laden op door middel van beweging van je pols.

6 augustus 2016 om 09:58
Vincent Vega Gebruiker

Dit zijn vrij gangbare prijzen.

Verder is het een prima afgwerkt horloge met prima uurwerk, ik kan het best aanraden.

Dit topic is gesloten en daarom is het is niet meer mogelijk om te reageren.